BERLIN, 23. rujna (Hina/dpa) - Njemačka vlada i tamošnja poslovna zajednica izgladile su razmirice oko plana uvođenja naplate cestarina na njemačkim autocestama, i vlada je već potpisala narudžbu za 500 milijuna eura vrijedan sustav
naplate i kontrole.
BERLIN, 23. rujna (Hina/dpa) - Njemačka vlada i tamošnja poslovna
zajednica izgladile su razmirice oko plana uvođenja naplate
cestarina na njemačkim autocestama, i vlada je već potpisala
narudžbu za 500 milijuna eura vrijedan sustav naplate i
kontrole.#L#
Prema tom planu, od 1. srpnja iduće godine kamioni će za korištenje
njemačkih autocesta plaćati u prosjeku 15 eura po kilometru.
Konzorcij Vodafonea, Arala i Shella, koji je prošlog četvrtka
podnio tužbu protiv uvođenja tog naplatnog sustava, povukao je
tužbu nakon što mu je obećan dio kolača, čime je okončana godina
dana gorkog prepucavanja koje je odgađalo pokretanje te sheme.
Naftne će kompanije moći na svojim benzinskim postajama prodavati
naplatne kartice a Vodafone će zaraditi na mobilnom prometu
jedinica za bežično praćenje kretanja vozila i prenošenje poruka
koje će, prema procjenama, biti instalirane na oko 600.000 kamiona.
Naprave će biti besplatno instalirane, no vozače kamiona čekaju
visoki troškovi za cestarine.
Uvođenje tog sustava vladu neće stajati ništa. Instalirat će ga
konzorcij koji tvore Deutsche Telekom, DaimlerChrysler Services i
francuska uprava autocesta Cofiroute, koji će uzimati postotak od
prihoda.
Prema riječima njemačkog ministra za transport, Kurta Bodewiga,
koncesionari će vođenje sustava naplaćivati između 550 i 600
milijuna eura godišnje. Za to se ulaganje, kako je kazao izvršni
direktor DaimlerChrysler Servicesa Klaus Mangold, mora unaprijed
izdvojiti 500 milijuna eura.
Berlin u toj shemi vidi način skretanja većeg dijela teretnog
prometa sa autocesta na za okoliš puno bolju željeznicu a također
očekuje da će od toga godišnje zaraditi 3,4 milijardi eura, dio čega
namjerava uložiti u izgradnju cesta.
Sustav će biti instaliran na 11,5 tisuća kilometara dugačkoj mreži
njemačkih autocesta. Tako velika mreža naplate cestarina ne
postoji nigdje drugdje u svijetu i očekuje se da će se i druge zemlje
zainteresirati za uvođenje takvog sustava naplate.
(Hina) gbo vm