BEČ, 18. rujna (Hina/APA) - Još u antici je Heraklit mislio kako je "dječja igra carstvo", a i danas psiholozi smatraju da je igranje najvažniji oblik učenja.
BEČ, 18. rujna (Hina/APA) - Još u antici je Heraklit mislio kako je
"dječja igra carstvo", a i danas psiholozi smatraju da je igranje
najvažniji oblik učenja.#L#
Računalne igre, tvrdi austrijska psihologinja Brigitta Rollett,
najvažniji su oblik učenja za djecu. Tako, primjerice, "Tetrisom"
se može trenirati prostorno mišljenje, a "Trivial Persuitom" -
pamćenje. Djeca u igri kudikamo brže napreduju nego u
formaliziranom sustavu učenja, izjavila je Rollett sredinom tjedna
u Beču.
Mnoge igre mogu pridonijeti razvoju djece već od dobi od tri godine.
Njima se uči značenje čvrstih pravila, a može se vježbati i odnos
prema uspjehu i neuspjehu, odnosno ponašanje prema dobitku i
gubitku. Njima se također mogu razviti ili poboljšati određene
sposobnosti.
No današnja su djeca, misli Rollet, previše pasivna: sve više
vremena - i u krugu obitelji - provode pred televizorom. A upravo bi
tu igra trebala imati osobito važnu ulogu. Djecu bi, kaže ona,
trebalo poticati na veću aktivnost, čime bi stekli dojam da je
"učenje užitak".
U isti rog pušu i pedagozi: za djecu je učenje isto što i igra i isto
što i život. Zato su u Beču, od 17. do 26. rujna, i organizirani Dani
igre učenja, tijekom kojih se djeca u igraonicama mogu besplatno
igrati. Igre su primjerene djeci u dobi od četiri do šesnaest
godina, a kao suigrači pozvani su i roditelji. Tako bi obitelji,
misle organizatori, mogle ustanoviti koje su igre za njih
prikladne.
(Hina) jb il