VARAŽDIN, 9. rujna (Hina) - Asfaltiranje jedine dvije nezavršene dionice ukupne dužine 23,5 kilometara od Varaždina preko Novog Marofa do Brezničkog Huma autoceste Zagreb-Goričan počelo je danas polaganjem asfalta od čvora Varaždin u
smjeru prema Novom Marofu.
VARAŽDIN, 9. rujna (Hina) - Asfaltiranje jedine dvije nezavršene
dionice ukupne dužine 23,5 kilometara od Varaždina preko Novog
Marofa do Brezničkog Huma autoceste Zagreb-Goričan počelo je danas
polaganjem asfalta od čvora Varaždin u smjeru prema Novom Marofu.
#L#
Ministar javnih radova, obnove i graditeljstva Radimir Čačić,
prilikom obilaska gradilišta tih dviju dionica, kazao je da će se
ove godine položiti više od osam kilometra asfalta, što se radi
najmodernijim strojevima varaždinske tvrtke 'Cesta koji imaju
mogućnost povlačenja asfalta od 16 metara u jednom potezu.
Radovi na dionici Breznički Hum-Novi Marof, dugačkoj 9,6
kilometara, trebali bi biti završeni do početka turističke sezone
2003. a na dionici Novi Marof-Varaždin, dužine 13,6 kilometara do
kraja iduće godine. Ukupna vrijednost radova na tim dionicama, bez
troškova gradnje tunela, je 525 milijuna kuna bez PDV-a, a izvode ih
tri grupacije hrvatskih građevinskih tvrtki u kojima su vodeći
partneri varaždinska "Cesta", zagrebački "Viadukt" i splitski
"Konstruktor inženjering".
Radovi na dionici Novog Marofa - Varaždina uključuju i bušenje dva
dvocijevna tunela Hrastovec i Vrtlinovec, ukupne dužine 2,2
kilometra, a danas je rečeno da bi iskop cijevi trebao početi u
drugoj polovici ovog tjedna, te da je priprema za radove obavljena.
Rok za njihov dovršetak je studeni 2003.
Dvocijevni tunel Hrastovec gradi poslovna udruga zagrebačkog
Viadukta i Strabaga A.G. Dužina lijeve tunelske cijevi je 489
metara, a desne 523 metra, a ukupna vrijednost radova na tom tunelu
je 212,2 milijuna kuna bez PDV-a. Radove na dvocijevnom tunelu
Vrtlinovec izvodi poslovna udruga splitskog Konstruktora i SCT
Ljubljana. Dužina lijeve cijevi je 628 metara, a desne 522 metra, a
ukupna vrijednost radova bez PDV-a je 215,3 milijuna kuna.
U HAC-u kažu da su tuneli specifični po težini gradnje, jer se buše u
mekanoj konfiguraciji tla sastavljenog od pješčara, lapora, gline
pa spadaju u najtežu kategoriju gradnje.
Iako je bilo problema za kvalitetom materijala u smislu mekanog
terena (što će otežavati bušenje) i kišnim vremenom, radovi su
ispred roka.
Ministar Čačić je još jednom ponovio kako će do 30. lipnja biti
gotova dionica od Novog Marofa do Brezničkog Huma, a do kraja iduće
godine dionica od Varaždina do Novog Marofa, koja je i zahtjevnija
upravo zbog izgradnje dva tunela u mekanom terenu. Time će u
potpunosti biti izgrađena autocesta od mađarske granice prema
Zagrebu.
"Nema više nikakvih iznenađenja u dijelu osjetljivih imovinsko-
pravnih odnosa, otkupi zemljišta su objavljeni. Iznenađenja nema
ni od naših kolega iz Ministarstva zaštite okoliša i prostornog
uređenja. Oni su prilikom zabrane radova izjavili kako nisu
shvatili da je ova autocesta u prioritetima izgradnje, no shvatili
su da bi bila u prioritetu prilikom izdavanja naloga za zabranu
građenja, no to sve skupa nije više aktualno", rekao je na kraju
ministar Radimir Čačić.
(Hina) mzag/nz db