FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

UPUTE O OBAVEZNOM I NEOBAVEZNOM PROGRAMU U OSNOVNIM ŠKOLAMA

ZAGREB, 4. rujna (Hina) - U osnovnim školama od prošloga se tjedna mogu naći četiri knjižice s uputama o tome što učenici moraju znati u pojedinim razredima, a što je neobavezan program, čemu je svrha rasterećenje učenika, izjavio je Hini ravnatelj Zavoda za unaprjeđenje školstva Josip Milat.
ZAGREB, 4. rujna (Hina) - U osnovnim školama od prošloga se tjedna mogu naći četiri knjižice s uputama o tome što učenici moraju znati u pojedinim razredima, a što je neobavezan program, čemu je svrha rasterećenje učenika, izjavio je Hini ravnatelj Zavoda za unaprjeđenje školstva Josip Milat.#L# Na projektu, koji je izradio Zavod za unaprjeđenje školstva, radilo je više od 450 učitelja, desetak sveučilišnih profesora različitih struka, velik broj savjetnika iz Zavoda i Ministarstva prosvjete i športa. Kako bi se rasteretilo učenike, u Zavodu su najprije izradili okvirne programe pojedinih školskih predmeta, izvršili analizu sadržaja predmeta, a zatim je iz sadržaja izdvojeno što učenici moraju obavezno znati za ocjene od dva do pet. Ostali je dio sadržaja neobavezan, njega učenici mogu učiti, ako žele, u izbornom programu, slobodnim aktivnostima i projektima. "Nismo izbacili sadržaje, nego ih prestrukturirali na obavezne i neobavezne", naglasio je Milat. Nastavnici će na satu predavati samo obavezan program, dok će se neobavezan moći učiti u izbornom programu. Za primjer Milat je naveo jedan povijesni događaj za koji će učenici morati znati što se dogodilo, ali točan datum i godinu događaja neće morati znati. Pristup promjenama u osnovnom školstvu podijeljen je na četiri knjižice koje sadrže program razredne nastave, prirodoslovno- matematičko tehničko područje, društveno-humanističko područje i strane jezike. "Ovim programom utvrđena je uzajamna povezanost među sadržajima u pojedinim predmetima, a to znači da kada se u nekom predmetu obrađuje određena tema, nastavnik treba izdvojiti onaj dio o kojemu se uči i u drugom predmetu", rekao je Milat. Želi se postići uvid da nije svaki predmet izoliran, već da "djeca vide i šumu i drveće", rekao je. Zavod za unaprjeđenje školstva razvijat će se u iduće četiri godine u javnu ustanovu, dakle bit će Zavod za školstvo, odvojen od Ministarstva prosvjete i športa, najavio je Milat. Budući da je to jedan od sistemskih zakona, on mora proći sve procedure i koordinacije na svim razinama, dok ne dođe krajem godine u saborsku proceduru, dodao je Milat. (Hina) nk mc

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙