ZAGREB, 4. rujna (Hina) - U osnovnim školama od prošloga se tjedna mogu naći četiri knjižice s uputama o tome što učenici moraju znati u pojedinim razredima, a što je neobavezan program, čemu je svrha rasterećenje učenika, izjavio je
Hini ravnatelj Zavoda za unaprjeđenje školstva Josip Milat.
ZAGREB, 4. rujna (Hina) - U osnovnim školama od prošloga se tjedna
mogu naći četiri knjižice s uputama o tome što učenici moraju znati
u pojedinim razredima, a što je neobavezan program, čemu je svrha
rasterećenje učenika, izjavio je Hini ravnatelj Zavoda za
unaprjeđenje školstva Josip Milat.#L#
Na projektu, koji je izradio Zavod za unaprjeđenje školstva, radilo
je više od 450 učitelja, desetak sveučilišnih profesora različitih
struka, velik broj savjetnika iz Zavoda i Ministarstva prosvjete i
športa.
Kako bi se rasteretilo učenike, u Zavodu su najprije izradili
okvirne programe pojedinih školskih predmeta, izvršili analizu
sadržaja predmeta, a zatim je iz sadržaja izdvojeno što učenici
moraju obavezno znati za ocjene od dva do pet. Ostali je dio
sadržaja neobavezan, njega učenici mogu učiti, ako žele, u izbornom
programu, slobodnim aktivnostima i projektima.
"Nismo izbacili sadržaje, nego ih prestrukturirali na obavezne i
neobavezne", naglasio je Milat.
Nastavnici će na satu predavati samo obavezan program, dok će se
neobavezan moći učiti u izbornom programu.
Za primjer Milat je naveo jedan povijesni događaj za koji će učenici
morati znati što se dogodilo, ali točan datum i godinu događaja neće
morati znati.
Pristup promjenama u osnovnom školstvu podijeljen je na četiri
knjižice koje sadrže program razredne nastave, prirodoslovno-
matematičko tehničko područje, društveno-humanističko područje i
strane jezike.
"Ovim programom utvrđena je uzajamna povezanost među sadržajima u
pojedinim predmetima, a to znači da kada se u nekom predmetu
obrađuje određena tema, nastavnik treba izdvojiti onaj dio o kojemu
se uči i u drugom predmetu", rekao je Milat.
Želi se postići uvid da nije svaki predmet izoliran, već da "djeca
vide i šumu i drveće", rekao je.
Zavod za unaprjeđenje školstva razvijat će se u iduće četiri godine
u javnu ustanovu, dakle bit će Zavod za školstvo, odvojen od
Ministarstva prosvjete i športa, najavio je Milat.
Budući da je to jedan od sistemskih zakona, on mora proći sve
procedure i koordinacije na svim razinama, dok ne dođe krajem
godine u saborsku proceduru, dodao je Milat.
(Hina) nk mc