CELLE, 28. kolovoza (Hina/Reuters) - Suđenje trojici inženjera optuženih da su skrivili najgoru željezničku nesreću u povijesti Njemačke u kojoj je u lipnju 1998. poginula 101 osoba počelo je u srijedu u njemačkom gradu
Celleu.
CELLE, 28. kolovoza (Hina/Reuters) - Suđenje trojici inženjera
optuženih da su skrivili najgoru željezničku nesreću u povijesti
Njemačke u kojoj je u lipnju 1998. poginula 101 osoba počelo je u
srijedu u njemačkom gradu Celleu.#L#
Volker Fischer (56) i Joachim Thilo von Madeyski (67) iz Njemačkih
željeznica (Deutsche Bahn AG) i Franz Murawa (55) iz industrijskog
koncerna ThyssenKrupp optuženi su za ubojstvo iz nehata 101 osobe i
ozljeđivanje još 105 osoba u nesreći superbrzog vlaka Inter-City
Expressa (ICE) koji je prije četiri godine pri brzini od 200
kilometara na sat iskočio iz tračnica nedaleko od Eschedea.
Nekoliko vagona je prilikom izlijetanja udarilo u cestovni most,
koji se zbog toga urušio i smrskao vagone.
Njemački kazneni zakon za ubojstvo iz nehata predviđa najmanje
petogodišnju zatvorsku kaznu, a najviše doživotni zatvor.
Suđenje u Celleu, Eschedeu najbližem većem gradu, počelo je
čitanjem imena poginulih i ozlijeđenih uz grobnu tišinu u sudnici
te čitanjem optužnica koje optuženi nisu željeli komentirati.
Trojica inženjera sudjelovala su u izradi i davanju dopuštenja za
uporabu kotača vlaka čija se puknuta karika smatra uzrokom
iskliznuća vlaka iz tračnica. Slomljena karika izložena je u
sudnici, uz dvije makete dijela pruge u Eschedeu od kojih jedna
pokazuje ICE u normalnoj vožnji, a druga unesrećeni vlak.
Državni tužitelj tvrdi da su optuženi odgovorni za nesreću zbog
nemara, odnosno propusta u istraživanju i testiranju nove vrste
kotača za superbrzi vlak. Najavljuje se i postavljanje pitanja
odgovornosti uprave Njemačkih željeznica za nesreću.
Optužba tvrdi da je prilikom testiranja kotača prije njegova
stavljanja u uporabu 1992. moralo postati jasno da postoji
mogućnost pucanja karike u sklopu kotača.
Sva trojica optuženih zanijekali su krivnju, a njihov branitelj
Walther Graf tvrdi da su optužbe utemeljene na netočnim stručnim
mišljenjima i da će drugi stručni dokazi potvrditi da je karika
kotača bila pogodna za uporabu pri velikim brzinama.
Očekuje se dugotrajno suđenje, budući da je obrana najavila 45
svjedoka koji bi trebali potvrditi nedužnost optuženih.
(Hina) dam sd