KARLOVAC, 23. kolovoza (Hina) - U karlovačku Tvornicu diesel motora Adriadiesel danas je na remont dovezen havarijski motor za nuklearne elektrane, po licenci Sulzerovih motora, težak 74 tone, a vrijedan dva milijuna dolara.
KARLOVAC, 23. kolovoza (Hina) - U karlovačku Tvornicu diesel motora
Adriadiesel danas je na remont dovezen havarijski motor za
nuklearne elektrane, po licenci Sulzerovih motora, težak 74 tone, a
vrijedan dva milijuna dolara. #L#
Taj motor, dugačak 7,5 metara i visok 4,4 metra, koji može
proizvesti 6,3 MW snage, proizvelo je poduzeće Adriadiesel te ga
godine 1987. isporučio u Moldaviju, ali on nikada nije montiran i
stavljen u funkciju.
"Ovaj stroj izvana izgleda začuđujuće uščuvan, ali tek kada ga
otvorimo i ispitamo, vidjet ćemo hoće li biti dovoljno zamijeniti
samo set rezervnih dijelova koji se uobičajeno mijenjaju kod
remonta ili će posao biti složeniji", rekao je direktor
Adriadiesela Vladimir Hristov prilikom višesatnog i zahtjevnog
pretovara motora sa željeznice na "labudicu", pa u pogon.
Dodao je da zbog toga i nije ugovorena čvrsta cijenu, no da će posao
biti visoko dohodovan te da je naplata troškova remonta ugovorena
uz jamstva austrijskih banaka.
Direktor Hristov smatra posao važnim za Adriadiesel jer je u
zemljama bivšeg Sovjetskog Saveza puno takvih Sulzerovih motora.
Samo onih koje je proizveo Adriadiesel je 45.
Objašnjavajući što to znači "havarijski motor", voditelj projekta
Nenad Pajezetović rekao je da svaka nuklearna elektrana mora imati
po tri takva motora koji, u slučaju havarije, jedan po jedan pokreću
pumpe za potapanje reaktora i napajaju sve ostale funkcije
energijom.
(Hina) vhor sp