HR-EIB-HR-Financijsko-poslovne usluge ZAKON O POTVRĐIVANJU UGOVORA O JAMSTVU IZMEĐU HRVATSKE I EIB DANAS ZAKON O POTVRĐIVANJU UGOVORA O JAMSTVU IZMEĐU HRVATSKE I EIB DANAS NA SNAZI Zakon o potvrđivanju ugovora o jamstvu između
Republike Hrvatske i Europske investicijske banke (EIB), za djelomično financiranje izgradnje autoceste Rijeka-Zagreb u iznosu od 60 milijuna eura, stupio je danas na snagu. Predstavnici EIB-a i tvrtke Autocesta Rijeka-Zagreb potpisali su još 24. lipnja u Rijeci ugovor "težak" 60 milijuna eura koji će se iskoristiti za djelomično financiranje projektiranja i izgradnje dviju dionica, Vrbovsko-Bosiljevo 2, te Bosiljevo 2-Vukova Gorica. Tim se novcem u potpunosti zatvorila finacijska konstrukcija za izgradnju te autoceste dugačke 146,5 kilometara, čiji je rok za izgradnju lipanj 2004. Ugovor je zaključen uz promjenljivu kamatu koja može iznositi najviše EURIBOR plus 0,40 posto, s rokom otplate od 20 godine i poček otplate od 5,5 godina. Na ovaj se ugovor, za čije je izvršavanje platnih obveza po njemu jamac hrvatska država, primjenjuje englesko pravo i u slučaju sporova za rješavanje su nadležni engleski sudovi. U članku ugovora napominje se da se Hrvatska neopozivo odriče svih pravnih prigovora ili izuzeća po zakonu za ukupnim ili djelomičnim
ZAKON O POTVRĐIVANJU UGOVORA O JAMSTVU IZMEĐU HRVATSKE I EIB DANAS
NA SNAZI
Zakon o potvrđivanju ugovora o jamstvu između Republike Hrvatske i
Europske investicijske banke (EIB), za djelomično financiranje
izgradnje autoceste Rijeka-Zagreb u iznosu od 60 milijuna eura,
stupio je danas na snagu.
Predstavnici EIB-a i tvrtke Autocesta Rijeka-Zagreb potpisali su
još 24. lipnja u Rijeci ugovor "težak" 60 milijuna eura koji će se
iskoristiti za djelomično financiranje projektiranja i izgradnje
dviju dionica, Vrbovsko-Bosiljevo 2, te Bosiljevo 2-Vukova Gorica.
Tim se novcem u potpunosti zatvorila finacijska konstrukcija za
izgradnju te autoceste dugačke 146,5 kilometara, čiji je rok za
izgradnju lipanj 2004.
Ugovor je zaključen uz promjenljivu kamatu koja može iznositi
najviše EURIBOR plus 0,40 posto, s rokom otplate od 20 godine i
poček otplate od 5,5 godina.
Na ovaj se ugovor, za čije je izvršavanje platnih obveza po njemu
jamac hrvatska država, primjenjuje englesko pravo i u slučaju
sporova za rješavanje su nadležni engleski sudovi.
U članku ugovora napominje se da se Hrvatska neopozivo odriče svih
pravnih prigovora ili izuzeća po zakonu za ukupnim ili djelomičnim
izvršenjem ugovora. Također se obvezuje ispuniti svoje obveze na
pisani zahtjev banke uvijek kada se podnese zahtjev za plaćanje i
platiti dospjele svote bez ograničenja, zadržavanja ili
postavljanja uvjeta. Hrvatska država dužna je, po ugovoru, snositi
poreze ili fiskalna davanja pravne toškove i druge izdatke nastale
njegovim izvršenjem ili provođenjem.
EIB je ukupne troškove projetka tih dviju dionica autoceste,
uključujući nepredviđene izdatke i kamate tijekom izgradnje, ali
bez poreza i carine, procijenila na 177 milijuna eura, od čega 57
milijuna osigrurava tvrtka ARZ (Autocesta Rijeka-Zagreb), 60
milijuna je zajma EBRD-a, a 60 milijuna zajam EIB-a. Ugovor s EBRD-
om zaključen je u listopadu prošle godine, a početak otplate tog
zajma s rokom od 18 godina je 2005.
U prometu je 104,4 kilometra autoceste Rijeka-Zagreb koja
podijeljena je u deset dionica, od kojih su u izgradnji Kupjak-
Vrbovsko (17,76 kilometara), te Vrbovsko-Bosiljevo 2 (13,57
kilometara) i Bosiljevo 2-Vukova Gorica (7,81 kilometar).