ZAGREB, 8. kolovoza (Hina) - Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA) ovogodišnju turističku sezonu ocjenjuje problematičnom i nedovoljno pripremljenom, no unatoč tome agencije se nadaju da će do kraja sezone uspjeti realizirati
dogovorene programe, da neće biti otkaza rezervacija te da bi u tom slučaju financijski rezultati agencija mogli biti slični prošlogodišnjima.
ZAGREB, 8. kolovoza (Hina) - Udruga hrvatskih putničkih agencija
(UHPA) ovogodišnju turističku sezonu ocjenjuje problematičnom i
nedovoljno pripremljenom, no unatoč tome agencije se nadaju da će
do kraja sezone uspjeti realizirati dogovorene programe, da neće
biti otkaza rezervacija te da bi u tom slučaju financijski
rezultati agencija mogli biti slični prošlogodišnjima.#L#
Za planirani porast fizičkog prometa na godišnjoj razini od 5 do 10
posto direktorica UHPA-e Maja Stanić drži da će u Hrvatskoj ove
godine biti teško ostvariv te da će ovisiti o popunjenosti
kapaciteta u posezoni, odnosno u rujnu i listopadu.
Ovogodišnju glavnu turističku sezonu Stanić ocjenjuje nešto
lošijom od prošlogodišnje, s obzirom na slabiju popunjenost
hotelskih kapaciteta u ovogodišnjem lipnju i srpnju, no nada se da
će u kolovozu, posebno zahvaljujući Talijanima i njihovim
agencijama, ti kapaciteti biti puni.
Kao probleme u ovogodišnjoj turističkoj sezoni Stanić je posebno
izdvaja neopravdano i neracionalno povećanje cijena nekih
hotelijera, što je, kako kaže, u lipnju i srpnju dovelo do pada
rezervacija i "rupa" u popunjenosti. "Rupe" su djelomice i
posljedica prošlogodišnjeg 11. rujna, zbog čega je smanjena
potražnja na svim inozemnim tržištima, a dosta se Europljana,
posebno Nijemaca, ove godine za odmor izvan svoje zemlje odlučuju
kasnije ("last minute") ili ga pak provode u svojoj zemlji.
Stanić probleme vidi i u neulaganjima u kvalitetu i ponudu
vanpansionskih sadržaja u hrvatskim turističkim destinacijama te
drži da bi se u tom segmentu trebali više potruditi svi koji
oblikuju ponudu destinacije, od hotelijera, agencija, turističkih
zajednica, ugostitelja do lokalnog stanovništva.
Prodaju privatnog smještaja Stanić također ocjenjuje
problematičnom i neorganiziranom te napominje da to treba što prije
zakonski regulirati i više nuditi preko agencija kako bi se
izbjeglo neprijavljivanje turista te iznajmljivanje na crno.
UHPA broji 189 redovnih članica, većinom većih hrvatskih putničkih
agencija te 28 pridruženih članica (Croatia Airlines, Jadrolinija,
15 hotelskih kuća i nekoliko rent a car agencija), a ponuda
putovanja i usluga svih članica može se pogledati i na posebnoj
Internet stranici www.putovanja.hr.
(Hina) tam ds