ZAGREB, 2. kolovoza (Hina) - U hrvatskim je kampovima, po nepotpunim podacima Kamping udruge Hrvatske (KUH), u prvih sedam mjeseci ove godine ostvareno blizu 6 milijuna noćenja, što je 1 do 2 posto manje nego u istom lanjskom
razdoblju, no u KUH-u se nadaju da će se taj rezultat popraviti u kolovozu te da će na godišnjoj razini ostvariti planirani fizički porast od 5 do 6 posto.
ZAGREB, 2. kolovoza (Hina) - U hrvatskim je kampovima, po
nepotpunim podacima Kamping udruge Hrvatske (KUH), u prvih sedam
mjeseci ove godine ostvareno blizu 6 milijuna noćenja, što je 1 do 2
posto manje nego u istom lanjskom razdoblju, no u KUH-u se nadaju da
će se taj rezultat popraviti u kolovozu te da će na godišnjoj razini
ostvariti planirani fizički porast od 5 do 6 posto.#L#
Na poslovanje kampova u srpnju, je, po riječima tajnika KUH-a Jerka
Sladoljeva, utjecalo loše vrijeme na Jadranu koje je dovelo do pada
broja turista u kampovima, i to od 5 do 10 posto.
No, napominje Sladoljev, bilo je i dosta iznenađenja i razočarenja
kampera, budući su neki kampovi, posebno na pulskom području
podigli cijene i do 60 posto što se odrazilo na manju popunjenost.
Takvo podizanje cijena, po njegovom je mišljenju, trebalo
rasporediti na više godina, a ne odjednom. Za cijene kampiranja
Sladoljev kaže da su u prosjeku u Hrvatskoj ove godine porasle 12
posto te da oni koji su se držali takvog povećanja imaju dobru
popunjenost.
Nešto veće povećanje broja kampera ove godine bilježe kampovi u
Dalmaciji, koji su i nešto jeftiniji, dok je popunjenost kampova u
Istri i na Kvarneru slična prošlogodišnjoj, odnosno dobra, kaže
Sladoljev. Pri tome dodaje da su kampovi u Istri ove godine u
poboljšanje ponude uložili oko 50 milijuna eura, što je rezultiralo
i povoljnim ocjenama od strane njemačkog auto-kluba ADAC-a, ali i
samih kampera. Ulaganja u kampove u Dalmaciji kreću se od 8 do 10
milijuna eura.
Obzirom na strukturu kampera Sladoljev kaže da je i ove godine
najviše onih iz Njemačke, Austrije i Slovenije, a veliki porast, od
20 do 30 posto bilježe i kamperi iz Nizozemske i Belgije. Gledano po
dobi, većina su obitelji sa djecom i stariji, dok mladih ima jako
malo te će zbog toga trebati više poraditi na sadržajima koji će
privući te goste.
Najviše je žalbi i reklamacija, po riječima Sladoljeva, na račun
cijena, pogotovo u trgovinama i restoranima, ali i zbog bahatosti i
neprofesionalnosti zaposlenih u kampovima, posebno "sezonaca"
koji nisu prošli nikakvu obuku.
Prošle je godine u hrvatskim kampovima boravilo 1,7 milijuna
turista koji su ostvarili 12 milijuna noćenja. Popunjenost je bila
66 dana, a ostvareno je oko 300 milijuna eura prometa.
(Hina) tam ds