DE-US-E-haag-Diplomacija-Organizacije/savezi-Sudovi nj 23. VII. FR: sad potiče njemačku na kršenje međunarodnih sprorazuma NJEMAČKAFRANKFURTER RUNDSCHAU23. VII. 2002.Poticanje na kršenje sporazuma"Tko razvije pogrešnu premisu u
scenarij, postavljat će dvojbene zahtjeve. To se upravo dogodilo Bushovoj vladi u slučaju njezina ideološki utemeljenog otpora Međunarodnom kaznenom sudu (ICC). Usprkos svim pravnim vjerojatnostima, SAD strahuju da bi njihovi vojnici, angažirani u mirovnim misijama, mogli biti podvrgnuti politički motiviranom kaznenom progonu. Washington je prvo pokušao potkopati Rimski statut MKS-a - koji je utanačilo 139 država - glasanjem u Vijeću sigurnosti UN. Pri tome je postigao tek ograničen - budući jednogodišnji - uspjeh. Sada Bushovi ratnici namjeravaju u borbi protiv međunarodnog prava upotrijebiti polugu u vidu niza bilateralnih sporazuma, kojima bi se partneri trebali obvezati da neće Den Haagu izručiti optužene američke građane.U svakom slučaju, suzdržana reakcija njemačke vlade sasvim je ispravna budući da konačni odgovor na spomenutu težnju Amerikanaca ne bi trebao stići iz Berlina već iz Bruxellesa. Nadalje, gledano iz vizure realpolitike, taktika odgađanja, koju je nagovijestilo nekoliko članica EU u reakciji na američku želju, možda je oportuna
NJEMAČKA
FRANKFURTER RUNDSCHAU
23. VII. 2002.
Poticanje na kršenje sporazuma
"Tko razvije pogrešnu premisu u scenarij, postavljat će dvojbene
zahtjeve. To se upravo dogodilo Bushovoj vladi u slučaju njezina
ideološki utemeljenog otpora Međunarodnom kaznenom sudu (ICC).
Usprkos svim pravnim vjerojatnostima, SAD strahuju da bi njihovi
vojnici, angažirani u mirovnim misijama, mogli biti podvrgnuti
politički motiviranom kaznenom progonu. Washington je prvo pokušao
potkopati Rimski statut MKS-a - koji je utanačilo 139 država -
glasanjem u Vijeću sigurnosti UN. Pri tome je postigao tek
ograničen - budući jednogodišnji - uspjeh. Sada Bushovi ratnici
namjeravaju u borbi protiv međunarodnog prava upotrijebiti polugu
u vidu niza bilateralnih sporazuma, kojima bi se partneri trebali
obvezati da neće Den Haagu izručiti optužene američke građane.
U svakom slučaju, suzdržana reakcija njemačke vlade sasvim je
ispravna budući da konačni odgovor na spomenutu težnju Amerikanaca
ne bi trebao stići iz Berlina već iz Bruxellesa. Nadalje, gledano iz
vizure realpolitike, taktika odgađanja, koju je nagovijestilo
nekoliko članica EU u reakciji na američku želju, možda je oportuna
ali Amerikanci istodobno nisu usamljeni u svom stavu da bi Njemačka
trebala odigrati 'ključnu ulogu' u sporu oko Međunarodnog kaznenog
suda. Zato jasni signali upozorenja iz Bruxellesa i Berlina ne mogu
naškoditi. Naime, bilo da je riječ o paragrafu 16 i Vijeću
sigurnosti UN ili o paragrafu 98 i bilateralnim sporazumima,
zloupotreba paragrafa Rimskog statuta koju predlažu Sjedinjene
Države predstavlja poticanje na kršenje međunarodnog sporazuma",
upozorava na kraju komentara Rolf Paasch.