FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ŠVICARCI REFORMIRAJU PROCEDURU NADZORA ZRAČNOG PROSTORA

BRAUNSCHWEIG, 9. srpnja (Hina/dpa) - Švicarska je kontrola leta Skyguide najavila u utorak nove reforme u proceduri nadzora zračnog prostora dok se istodobno pojačao pritisak na nju nakon priopćenja Njemačke udruge profesionalnih pilota da je greška kontrole leta u Zurichu uzrok sudara zrakoplova nad Njemačkom prošlog tjedna.
BRAUNSCHWEIG, 9. srpnja (Hina/dpa) - Švicarska je kontrola leta Skyguide najavila u utorak nove reforme u proceduri nadzora zračnog prostora dok se istodobno pojačao pritisak na nju nakon priopćenja Njemačke udruge profesionalnih pilota da je greška kontrole leta u Zurichu uzrok sudara zrakoplova nad Njemačkom prošlog tjedna.#L# Nakon što je protekle subote Skyguide najavio kadrovske promjene i smanjenja u prometu, danas je ta tvrtka objavila da kontrolori leta više neće moći raditi sami. Kontrolor leta koji je sam obavljao posao tijekom prošlotjedne nesreće neće više dobivati nadzorničke smjene. On je, naime, dopustio svojemu kolegi da uzme stanku za kavu te je ostao sam nadzirati zračni promet, što je bilo kršenje standardnog postupka u trenucima kada je kompjuterski sustav na kraćoj rutinskoj provjeri održavanja. Njemačka je udruga profesionalnih pilota danas objavila kako vjeruje da su "pogreške u kontroli zračnog prometa" dovele do sudara ruskog i američkog zrakoplova nad Bodenskim jezerom u kojemu je poginula 71 osoba. "Činjenica da se dva zrakoplova na istoj visini kreću jedan prema drugome bila je očita nekoliko minuta prije tragičnog događaja", izjavio je glasnogovornik udruge Georg Fongern. Analizom podataka iz crnih kutija ustanovljeno je da je u oba zrakoplova automatski sustav za upozoravanje (TACS) reagirao ispravno tako što je američkom zrakoplovu dao naputak da smanji visinu, a ruskome da se podigne. Njemačka udruga pilota napominje kako je iznenađujuće da ruski pilot nije poslušao svoj uređaj već kontrolora leta koji mu je rekao da smanji visinu. Glasnogovornik Fongern je kazao da napuci zračne kontrole u takvim slučajevima imaju "značenje preporuke", odnosno da zadnju riječ ima pilot koji bi trebao poslušati svoj alarmni uređaj. Prema istražiteljima nesreće, uređaji TACS u oba su zrakoplova signalizirali promjenu visine 45 sekundi prije sudara. No, samo sekundu kasnije švicarski je kontrolor leta ruskom pilotu rekao da smanji visinu, što je ovaj na nesreću poslušao. Zanimljivo je da su njemački kontrolori leta na svojim ekranima vidjeli kakva je opasnost na pomolu, te su pokušali telefonom kontaktirati švicarsku kontrolu leta, no telefonske su linije također bile privremeno isključene zbog rutinske provjere održavanja. Švicarski istražitelji tvrde da ima dovoljno dokaza za kaznenu tužbu zbog ubojstva iz nehata kao i ugrožavanja sigurnosti javnog prometa iz nemara. (Hina) ii br

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙