BRAUNSCHWEIG, 9. srpnja (Hina/dpa) - Švicarska je kontrola leta Skyguide najavila u utorak nove reforme u proceduri nadzora zračnog prostora dok se istodobno pojačao pritisak na nju nakon priopćenja Njemačke udruge profesionalnih
pilota da je greška kontrole leta u Zurichu uzrok sudara zrakoplova nad Njemačkom prošlog tjedna.
BRAUNSCHWEIG, 9. srpnja (Hina/dpa) - Švicarska je kontrola leta
Skyguide najavila u utorak nove reforme u proceduri nadzora zračnog
prostora dok se istodobno pojačao pritisak na nju nakon priopćenja
Njemačke udruge profesionalnih pilota da je greška kontrole leta u
Zurichu uzrok sudara zrakoplova nad Njemačkom prošlog tjedna.#L#
Nakon što je protekle subote Skyguide najavio kadrovske promjene i
smanjenja u prometu, danas je ta tvrtka objavila da kontrolori leta
više neće moći raditi sami.
Kontrolor leta koji je sam obavljao posao tijekom prošlotjedne
nesreće neće više dobivati nadzorničke smjene. On je, naime,
dopustio svojemu kolegi da uzme stanku za kavu te je ostao sam
nadzirati zračni promet, što je bilo kršenje standardnog postupka u
trenucima kada je kompjuterski sustav na kraćoj rutinskoj provjeri
održavanja.
Njemačka je udruga profesionalnih pilota danas objavila kako
vjeruje da su "pogreške u kontroli zračnog prometa" dovele do
sudara ruskog i američkog zrakoplova nad Bodenskim jezerom u kojemu
je poginula 71 osoba.
"Činjenica da se dva zrakoplova na istoj visini kreću jedan prema
drugome bila je očita nekoliko minuta prije tragičnog događaja",
izjavio je glasnogovornik udruge Georg Fongern.
Analizom podataka iz crnih kutija ustanovljeno je da je u oba
zrakoplova automatski sustav za upozoravanje (TACS) reagirao
ispravno tako što je američkom zrakoplovu dao naputak da smanji
visinu, a ruskome da se podigne. Njemačka udruga pilota napominje
kako je iznenađujuće da ruski pilot nije poslušao svoj uređaj već
kontrolora leta koji mu je rekao da smanji visinu.
Glasnogovornik Fongern je kazao da napuci zračne kontrole u takvim
slučajevima imaju "značenje preporuke", odnosno da zadnju riječ
ima pilot koji bi trebao poslušati svoj alarmni uređaj.
Prema istražiteljima nesreće, uređaji TACS u oba su zrakoplova
signalizirali promjenu visine 45 sekundi prije sudara. No, samo
sekundu kasnije švicarski je kontrolor leta ruskom pilotu rekao da
smanji visinu, što je ovaj na nesreću poslušao.
Zanimljivo je da su njemački kontrolori leta na svojim ekranima
vidjeli kakva je opasnost na pomolu, te su pokušali telefonom
kontaktirati švicarsku kontrolu leta, no telefonske su linije
također bile privremeno isključene zbog rutinske provjere
održavanja.
Švicarski istražitelji tvrde da ima dovoljno dokaza za kaznenu
tužbu zbog ubojstva iz nehata kao i ugrožavanja sigurnosti javnog
prometa iz nemara.
(Hina) ii br