MOSKVA, 4. srpnja (Hina/Reuters) - Minutu i pol prije sudara u kojem je u ponedljeljak poginula 71 osoba, posada ruskoga Tupoljeva upozorila je švicarsku kontrolu leta da se nalazi na kolizijskom kursu s DHL-ovim Boeingom 757,
objavila je u četvrtak ruska novinska agencija RIA.
MOSKVA, 4. srpnja (Hina/Reuters) - Minutu i pol prije sudara u kojem
je u ponedljeljak poginula 71 osoba, posada ruskoga Tupoljeva
upozorila je švicarsku kontrolu leta da se nalazi na kolizijskom
kursu s DHL-ovim Boeingom 757, objavila je u četvrtak ruska
novinska agencija RIA.#L#
RIA prenosi riječi neidentificiranoga ruskoga istražitelja koji je
u Njemačkoj na mjestu nesreće i koji kaže da je ruska posada
švicarskoj kontroli javila da sustav upozoravanja u zrakoplovu
javlja da je još jedan avion na istoj putanji.
"Ruska posada Tupoljeva 154 sama je obavijestila švicarsku
kontrolu leta o opasnosti minuti minutu i pol prije sudara s
teretnim Boeingom", rekao je taj istražitelj.
"Kontrola leta morala je poduzeti hitne mjere za razdvajanje
letjelica", dodaje se.
Drugi istražitelji na mjestu nesreće zasad nisu potvrdili tu vijest
ruske agencije.
Kontrola leta u Švicarskoj priopćila je da ruski zrakoplov nije
dovoljno brzo reagirao na naredbu da smanji visinu.
Dosad su pronađena tijela 69 poginulih u sudaru putničkoga i
teretnog zrakoplova nad južnom Njemačkom, objavila je u četvrtak
policija.
Spasilačke ekipe nadaju se da će do petka ujutro pronaći i preostala
dva tijela, jer tada dolazi rodbina koja će vlastima pomoći u
identifikaciji.
Prikupljaju se i ostaci zrakoplova, kao i prtljaga i osobne stvari
putnika.
Tijela se odnose u bolnicu u obližnjem Friedrichshafenu gdje
forenzičari obavljaju identifikaciju.
Dosad su identificirana samo tijela dvojice pilota poginulih u
teretnom zrakoplovu Boeing 757 tvrtke DHL. Taj se avion sudario s
putničkim Tupoljevom 154 u kojem su većinom bila djeca.
Dok se uz obalu Bodenskoga jezera prikupljaju posmrtni ostaci
stradalih, istražitelji rade drugdje, među ostalim i u Švicarskoj,
gdje pokušavaju ustanoviti uzrok te nesreće, jedne od najtežih u
europskoj zrakoplovnoj povijesti.
U srijedu se istraga usredotočila na propuste švicarske kontrole
leta.
Dok su se zrakoplovi približavali jedan drugomu, kompjutorizirani
sustav upozorenja na mogući sudar bio je isključen zbog održavanja,
a jedna od dvojice kontrolora koji su bili u smjeni bio je na kavi
što je kršenje standarda, objavili su Švicarci.
"Sve što je toga dana moglo krenuti po zlu, krenulo je", rekao je
Patrick Herr, glasnogovornik Skyguidea, švicarskoga centra
kontrole leta.
(Hina) vm sd