MASLENICA, 26. lipnja (Hina) - Autocesta Zagreb - Split bit će gotova u lipnju 2005. i ona nema veze s izborima, bili oni redoviti ili prijevremeni, ali ima veze s potrebom da vlast pokaže učinkovitost, da može izvesti i tako velik i
skup projekt u rekordnu vremenu, izjavio je predsjednik Vlade Ivica Račan na masleničkom gradilištu nakon sjednice Povjerenstva za ubrzanu gradnju autoceste Zagreb - Split.
MASLENICA, 26. lipnja (Hina) - Autocesta Zagreb - Split bit će
gotova u lipnju 2005. i ona nema veze s izborima, bili oni redoviti
ili prijevremeni, ali ima veze s potrebom da vlast pokaže
učinkovitost, da može izvesti i tako velik i skup projekt u rekordnu
vremenu, izjavio je predsjednik Vlade Ivica Račan na masleničkom
gradilištu nakon sjednice Povjerenstva za ubrzanu gradnju
autoceste Zagreb - Split.#L#
To je ispit i za sadašnju vlast i za lokalnu samoupravu, ustvrdio
je, dodavši kako su građani predugo tražili i očekivali tu
autocestu da bismo se poigrali čak i s rokovima, a ne samo
činjenicom da će ona biti izgrađena.
Na sjednici su bili ministar graditeljstva, javnih radova i obnove
Radimir Čačić, direktori Hrvatskih autocesta Stanko Kovač i
Hrvatskih cesta Vladimir Bizjak, zadarski i šibensko-kninski
župani Šime Prtenjača i Duje Stančić, predstavnici gradova i općina
kroz koje prolazi dionica autoceste od Zadra do Splita i drugi
gosti.
U razgovoru o pristupnim prometnicama autocesti od Zadra do Splita
rečeno je da treba izgraditi pet prometnih čvorova, od kojih su na
današnjoj sjednici nađena rješenja za dva - za Zadar II i čvor
Šibenik. Prihvaćen je prijedlog Povjerenstva da se autocesta od
čvorišta Zadar II produži još 11 kilometara i završi prije
predviđena roka, kako bi se promet mogao preusmjeriti prema
Benkovcu, Stankovcima i Šibeniku. Isto tako će se ubrzati i gradnja
pristupne prometnice od zadarske luke Gaženice do toga čvorišta.
Kad je riječ o Šibeniku, taj grad će dobiti zapadni i istočni
pristup, zaključeno je na sjednici.
Račan je rekao kako će svršetkom svake dionice autoceste morati
biti izgrađeni i prometni čvorovi te da do iduće sjednice treba
pripremiti plan za bržu gradnju dionice od Zadra II prema jugu.
Izrazio je zadovoljstvo što rokovi gradnje autoceste ne odudaraju
od plana.
Stanko Kovač je podsjetio da je autocesta Zagreb - Split duga 314 km
te da je do sada ugovoreno 227 kilometara gradnje - sve osim dionice
Zadar II - Prgomet. Sada se gradi 183 km autoceste, rekao je Kovač,
dodavši da osim dionice kroz Liku, koju gradi Bechtel, na svim
ostalim rade domaći graditelji. Bechtel zapošljava 2500 radnika od
kojih je samo devet posto stranaca, dodao je Kovač.
Vladimir Bizjak je najavio da će u lipnju iduće godine biti gotova
prometna spojnica od Udbine do Gornje Ploče, odnosno sadašnja
državna cesta D1 će biti tako povezana sa završenim dionicama
autoceste.
Odgovarajući na novinarska pitanja, Račan je rekao kako
financiranje autoceste Zagreb - Split nije upitno s obzirom na MMF-
ove kritike toga projekta. "Ne žalimo se na teškoće koje moramo
uklanjati. Nekima se u MMF-u taj projekt nije svidio, ali nije
dolazilo u obzir da nam ga ugroze. Bio sam vrlo odlučan. Mi prije
svih poštujemo svoje programe, a onda o tome možemo razgovarati s
međunarodnom zajednicom. Te teškoće su za nama. Nismo se htjeli ni s
kim pogađati. Autocesta Zagreb - Split je projekt toliko važan za
Hrvatsku, za njezin razvoj i život da se ne možemo ni s kim pogađati
niti ikom popuštati, pa ni MMF-u", istaknuo je premijer Račan.
(Hina) ima dd