ZAGREB, 26. lipnja (Hina) - Hrvatska udruga hotelijera i restoratera (HUH) zadovoljna je dosadašnjim tijekom provođenja rekategorizacije hotela koja je po novom Pravilniku započela sredinom svibnja, a očekuju i da će se većina
hrvatskih hotela u poslovnoj 2003. nuditi po novim, u većini slučajeva višim kategorijama što će povećati i njihovu konkurentnost na inozemnom tržištu.
ZAGREB, 26. lipnja (Hina) - Hrvatska udruga hotelijera i
restoratera (HUH) zadovoljna je dosadašnjim tijekom provođenja
rekategorizacije hotela koja je po novom Pravilniku započela
sredinom svibnja, a očekuju i da će se većina hrvatskih hotela u
poslovnoj 2003. nuditi po novim, u većini slučajeva višim
kategorijama što će povećati i njihovu konkurentnost na inozemnom
tržištu.#L#
Nova rekategorizacija hrvatskih hotela službeno je započela 10.
svibnja stupanjem na snagu novog Pravilnika o kategorizaciji
smještajnih objekata iz skupine hoteli. Obzirom na zakonsku obvezu
svih hotelskih kuća da upute zahtjev za rekategorizacijom
Ministarstvo turizma očekuje da će veći dio toga posla biti dovršen
do kraja lipnja, posebno u hotelima na jadranskoj obali.
Po riječima tajnika HUH-a Vlade Galičića, novi Pravilnik daje
dovoljno prostora za svaku hotelsku kuću, a hoteli, posebno oni na
obali, spremno su dočekali rekategorizaciju. Oni koji su imali
uvjete za novom kategorijom te uputili zahtjev za
rekategorizacijom Ministarstvu turizma već su dobili novu, u
većini slučaja višu kategoriju, kazao je glavni tajnik HUH-a Vlado
Galičić. Iako su članovi Povjerenstva za ocjenu hotela još na
terenu i nema detaljnije sveukupne analize Galičić dodaje kako su
već u prvih mjesec dana postignuti značajni pomaci posebno u
povećanju broja zvjezdica pojedinih hotela, što je i osnovni cilj
nove rekategorizacije.
Najviše promjena se očekuje, kaže Galičić, kod hotela sa dvije
zvjezdice, kojih u Hrvatskoj ima najviše (oko 50 posto) i to
njihovim prelaskom u višu kategoriju, onu sa tri zvjezdice.
Galičić napominje da je HUH već početkom godine hotelijere upozorio
na rekategorizaciju te da su se oni priredili za to. Tome u prilog
išla su i ovogodišnja ulaganja u hotele od 125 milijuna eura, a koja
su pridonijela i novoj, povećanoj kvaliteti hotelskog smještaja i
ostalih usluga. Kao dobar primjer Galičić ističe opatijske hotele -
Millenium, koji je bez problema dobio pet zvjezdica, te hotel
Ambasador koji je unatoč zimskom požaru već obnovljen i također
očekuje pet zvjezdica. Nedostatak bazena i kongresnog centra u tom
hotelu neće narušiti dobivanje pet zvjezdica jer za izgradnju tih
sadržaja po novom Pravilniku imaju trogodišnji rok.
Novim procesom rekategorizacije u Hrvatskoj je obuhvaćeno oko 400
hotelskih objekata (hotel, aparthotel, turističko naselje,
turistički apartmani, pansioni te tzv. guest house) koji su aktivno
poslovali prošle godine. Uz to, proces obuhvaća i novoizgrađene
objekte te one koji nakon višegodišnjeg udomljavanja prognanika
ponovo počinju komercijalno poslovati.
Među hotelskim objektima u Hrvatskoj većina odnosno njih 200 ima
dvije zvjezdice, dok ih je sa tri zvjezdice 135. Sedam hotela ima
četiri zvjezdice, a isto toliko ima i onih sa pet zvjezdica. Obzirom
na broj kreveta u pojedinom hotelu najviše kreveta ili 44 posto je u
hotelima sa tri zvjezdice, 43 posto je u onima sa dvije zvjezdice
dok ih je osam posto u hotelima sa jednom zvjezdicom. U hotelima sa
četiri zvjezdice nalazi se svega dva posto kreveta, a u onima sa pet
zvjezdica tri posto.
Po načelu racionalnosti i prioriteta prvo se kategoriziraju
objekti na Jadranu, i to oni novoizgrađeni i novouređeni, potom oni
koji su do sada imali jednu zvjezdicu (47 objekata), koja je novim
Pravilnikom dokinuta, te oni koji žele prijeći iz niže u višu
kategoriju.
Novi Pravilnik, za razliku od prethodnog (donesenog 1995.),
propisuje minimalne uvjete koje treba zadovoljiti pojedini objekt
za pojedinu kategoriju, manje je detaljan i pruža više slobode.
(Hina) tam db