PLITVICE/ZAGREB, 21. lipnja (Hina) - Sedam generalnih direktora željeznica skupine G-4, odnosno željeznica iz regije od Podunavlja do Jadrana odlučili su na današnjem sastanku na Plitvicama osnovati skupinu za teretni promet koja će
predložiti zajedničke smjernice za modernizaciju teretnog prometa u regiji, te pokretanje međunarodnih vlakova visoke kvaliteta na liniji Istok-Zapad radi povećavanja udjela željeznice u ukupnom prijevozu putnika.
PLITVICE/ZAGREB, 21. lipnja (Hina) - Sedam generalnih direktora
željeznica skupine G-4, odnosno željeznica iz regije od Podunavlja
do Jadrana odlučili su na današnjem sastanku na Plitvicama osnovati
skupinu za teretni promet koja će predložiti zajedničke smjernice
za modernizaciju teretnog prometa u regiji, te pokretanje
međunarodnih vlakova visoke kvaliteta na liniji Istok-Zapad radi
povećavanja udjela željeznice u ukupnom prijevozu putnika. #L#
Naime, direktori hrvatske, austrijske, mađarske, slovenske, dviju
slovačkih, bosanskohercegovačke federacije i austrijsko-mađarske
privatne željeznice GYSEV smatraju da zakrčenost cestovnog prometa
i ekološke prednosti željeznice uvjetuju smjerove daljnjeg razvoja
teretnog prometa ka multimodalnom transportu i pružanju usluge u
skladu s devizom "brod u tvornicu".
Stoga su dogovorili što hitnije osnivanje skupine za teretni promet
koja će objediniti najbolja iskustva svih željeznica i predložiti
zajedničke smjernice za modernizaciju teretnog prostora između
Dunava i Jadrana, jer je teretni promet trenutno najvažnija tema na
europskim željeznicama.
Na dvodnevnom sastanku održanom jučer i danas na Plitvičkim
jezerima, čiji su domaćin bile Hrvatske željeznice, razgovaralo se
o unapređenju putničkog prometa, povećanju konkurentnosti u
teretnom prometu, modernizaciji infrastrukture, te aktualnim
događanjima oko restrukturiranja pojedinih željeznica.
Zaključeno je da su problemi europskih željeznica isti, a oni su
dugovanje dobavljačima, gubici u putničkom i teretnom prometu,
restrukturiranje i višak zaposlenih.
Direktori su upoznati s nekoliko projekata koji su u pripremi,
poput zajedničkog elektronskog teretnog lista za praćenje tereta i
pilot projekta turističkog vlaka Bratislava-Split Slovačkih i
Hrvatskih željeznica. Taj vlak kreće danas, a u idućih 12 vikenda
prevozit će slovačke turiste ka Splitu. Cijeli projekt je na
sastanku ocijenjen uspješnim zbog velikog zanimanja Slovaka koji
su u samo tri sata pokupovali sve karte za prijevoz automobila za
cijelu sezonu. Vlak ima 540 mjesta, a osim klasičnih vagona, ima i
vagon za spavanje, te za prijevoz automobila, a bit će model po
kojem će se dogovarati slični vlakovi između drugih gradova iz
Podunavlja prema Jadranu, kazano je.
Na na konfrenciji za novinare istaknuto je da su problemi
željeznica skupine G-4, bez obzira na njihovu tradiciju, gotovo
svugdje isti a kao posebne teškoće naznačena su dugovanja prema
dobavljačima, gubici u putničkom i teretnom prometu a i višak
uposlenika.
Što se pak tiče prijevoza opasnih tereta željeznicom, posebice
sigurnosti i djelotvornog očuvanja i zaštite prirode, Hrvatske
željeznice iskazale su spremnost da taj posao mogu odraditi za sve
zemlje u okruženju međutima o tome ne odlučuju željeznice nego
Vlade pojedinih zemalja zainteresiranih za takav vid prevoza.
Kao oblik zajedničke suradnje najavljeni su i međunarodni
turistički vlakovi. Prvi takav vlak uvodi se danas i kreće iz
Bratislave a sutra stiže u Split i on će prometovati sljedećih 12
vikenda.
Generalni diriktor Hrvatskih željeznica Marijan Drempetić
istaknuo je velik značaj tog vlaka za kojeg su primjerice sve karte
prodane u roku od nekoliko sati. Hrvatske željeznice bi do konca
2005. godine trebale upošljavati 12 tisuća ljudi a što se tiče Unske
pruge rečeno je da njoj na djelu kroz BiH nedostaje modernizacija, a
i oslabljelo gospodarstvo u Hrvatskoj razlog je slabog pormeta na
toj pruz
(Hina) nz/kpr db