ZAGREB, 19. lipnja (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) danas su preuzele prvu od 20 dizel-električnih lokomotiva koje obnavlja Tvornica željezničkih vozila (TŽV) Gredelj u okviru projekta obnove i modernizacije lokomotiva serije HŽ
2062.
ZAGREB, 19. lipnja (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) danas su
preuzele prvu od 20 dizel-električnih lokomotiva koje obnavlja
Tvornica željezničkih vozila (TŽV) Gredelj u okviru projekta
obnove i modernizacije lokomotiva serije HŽ 2062.#L#
Naglasivši značaj projekta za Gredelj, direktor tvornice Damir
Štefan je podsjetio da je projekt obnove i modernizacije 20
lokomotiva vrijedan 17,5 milijuna dolara započeo prije tri godine.
Njime HŽ dobivaju lokomotive koje će biti pouzdane u prometu u
prometu slijedećih 20 godina te ekonomičnije u uporabi, rekao je
Štefan.
Dvije lokomotive su skoro gotove i čekaju testiranje, a trenutno se
radi na još šest lokomotiva, kazao je Štefan, dodajući da bi cijeli
posao trebao biti gotov do kraja lipnja iduće godine.
Predstavnik škotske tvrtke Turner Rail Service, koja je na
međunarodnom javnom natječaju dobila posao obnove, Burt Bucharta
izrazio je zadovoljstvo obavljenim poslom zahvalivši se
podizvoditelju Gredelju za odličan rad te dobavljaču orginalnih
dijelova General Motorsu-EMD.
Član Uprave HŽ-a Damir Tot istaknuo je da Željeznice dobivaju
lokomotivu koja svojim performansama nadilazi ostale lokomotive iz
serije HŽ 2062, a čiji će manji troškovi rada pridonijeti efikasnom
poslovanju HŽ-a. Naime, uložena sredstva u obnovu jedne lokomotive
iznose 52 posto cijene nove lokomotive.
Na svakoj od lokomotiva rekonstrukciji će biti podvrgnuto više od
105 elemenata. Od starih lokomotivskih elemenata za rekonstruirana
vozila rabe se samo okretna postolja, glavni lokomotivski okvir,
koš motornog prostora, glavni generator s generatorom grijanja,
kompresor i blok dizel motora, a treba zamijeniti i cijelu
električnu instalaciju, te tehničkim preinakama omogućiti vožnju
dvije ili više lokomotiva preko daljinskog upravljanja.
HŽ su projekt pokrenule kako bi upotpunile vučni park svojih
dizelskih vozila namijenjenih za vuču teretnih vlakova. Naime,
lokomotive te serije sagrađene su početkom sedamdesetih godina. Za
potrebe željezničkog sustava u Hrvatskoj 1973. i 1974. bilo je
kupljeno 58 tih lokomotiva koje su dugi niz godina obavljale
cjelokupnu vuču teretnih vlakova na pruzi kroz Liku.
Radi produljivanja njihova radnog vijeka, Uprava HŽ-a zatražila je
od Europske banke za razvoj zajam za financiranje velikog popravka
i modernizaciju 20 lokomotiva iz te serije, koji je odobren 2000.
Ugovor o realizaciji projekta potpisan je krajem travnja, a izvedba
posla započela je početkom srpnja 2001. Cijeli se posao obavlja u
pogonima "Gredelja", a u njemu sudjeluje i niz drugih domaćih
tvrtaka koje isporučuju mnoge dijelove i komponente.
(Hina) nz db