FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

"PLAYTIME" JACQUESA TATIJA VRAĆA SE U ORIGINALNOJ VERZIJI

PARIZ, 19. lipnja (Hina/AFP) - "Playtime", najambicioznije vizionarsko djelo Jacquesa Tatija, koji ga je zvao svojim majstorskim radom, vraća se na platna u svom originalnom formatu od 70 mm, na najveće zadovoljstvo ljubitelja g. Hulota.
PARIZ, 19. lipnja (Hina/AFP) - "Playtime", najambicioznije vizionarsko djelo Jacquesa Tatija, koji ga je zvao svojim majstorskim radom, vraća se na platna u svom originalnom formatu od 70 mm, na najveće zadovoljstvo ljubitelja g. Hulota. #L# Grupa Amerikanki polazi na organizirano putovanje avionom. Program uključuje posjet jednom europskom glavnom gradu dnevno. Po dolasku u Pariz, primjećuju da je zračna luka identična onoj u Rimu, da su ceste iste kao u Hamburgu, a ulične svjetiljke jako nalikuju onima u New Yorku... Gradski pejzaž je zapravo svugdje isti. "Malo pomalo upoznaju Francuze. Između njih se stvara ljudska toplina, tako da, budući da su u Parizu, provedu 24 sata s Parižanima i s g. Hulotom", pisao je Jacques Tati. Tati je odabrao ime "Playtime", jer je u "modernom pariškom svijetu" bilo vrlo popularno upotrebljavati engleske riječi: auto se stavljao na "parking", domaćice su išle u "supermarket", izlazilo se u "night-club". "Puno su mi prigovarali zbog formata od 70 mm", pisao je redatelj: "Izumljena je filmska traka od 70 mm, izumljeno je četverokanalno zvučno snimanje i ne znam zašto bi se trebalo vratiti crno-bijelom filmu sa samo jednom zvučnom trakom! S filmom od 70 mm mogu snimiti cijelo pročelje Orlyja i smatram da na kraju krajeva samo radim svoj posao". U prvom dijelu filma prevladava arhitektura i svi se osjećaju zarobljeni u njoj. "Zatim malo pomalo, toplina, kontakt i prijateljstvo, pojedinac kojeg želim zaštititi, izranjaju na površinu u tom uniformnom pejzažu (...) sve se počinje okretati, plesati i na kraju završava kao pravi vrtuljak", objašnjavao je Tati. Želio je imati što više osoba u kadru, tako da je i uloga Hulota zapravo uloga statista. "Playtime" je snimljen između 1964. i 1967., kao četvrti od šest dugometražnih Tatijevih filmova, a redatelj je tijekom snimanja bio najveći perfekcionist. U pariškoj šumi Vincennes dao je na površini od 15.000 četvornih metara izgraditi futuristički Pariz koji mu je poslužio kao scenografija. Ogromni projekt i luda utopija u kojoj je redatelj utopio sav novac i svu energiju. "Playtime", veliki pothvat koji je po Tatiju "bio i ostao njegov zadnji film", neslavno je propao i Tati se od toga nije oporavio. Tatijevom ostavštinom upravlja glumac i redatelj Jerome Deschamps, koji je s kćerkom redatelja preminulog prošle godine, Sophie Tatischeff, osnovao filmsku udrugu "Les Films de Mon Oncle". Pariško kazalište Chaillot do 23. lipnja organizira projekcije filma "Playtime", uz dodatak predstave Jeromea Deschampsa, nakon koje slijedi bal. Film će se početi prikazivati u kinima 3. srpnja. "Les Films de Mon Oncle" izdat će komplet filmova na DVD-u i videu, a Internet stranica www.tativille.com je otvorena ovog proljeća. (Hina) pgo bnš

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙