ZAGREB, 18. lipnja (Hina) - U galeriji Gradecu Klovićevih dvora u Zagrebu večeras su otvorene izložbe Slavena Macolića i Gordane Kovačić, dvoje mladih umjetnika koji žive i rade u Varaždinu.
ZAGREB, 18. lipnja (Hina) - U galeriji Gradecu Klovićevih dvora u
Zagrebu večeras su otvorene izložbe Slavena Macolića i Gordane
Kovačić, dvoje mladih umjetnika koji žive i rade u Varaždinu. #L#
Autor izložaba je povjesničar umjetnosti Zvonko Maković.
Macolić je izložio najnovije slike s ugrađenim raznim i isluženim
predmetima kao što su suhe grane i životinjske kosti što ih je
skupljao po otočnim plažama. Ugrađeni u boju, često dopunjeni
pijeskom i prašinom, ti su dotrajali predmeti imali mnogo dublje
značenje od onoga koje se prepoznavalo na prvi pogled, rekao je
Maković. Krhkost i nepostojanost privremeno i opća nesigurnost
postaju tako konstantne vrijednosti Macolićeva djela, dodao je.
Kad je u granatiranju Varaždina u ranu jesen 1991. minobacačka
granata pogodila slikarov atelier, potpuno je uništila djela
priređena za prvu samostalnu izložbu. Taj je događaj snažno utjecao
na umjetnika i poslužio mu da krhotine različitih predmeta lijepi u
boju i prekriva smeđim talogom razlivene kave, dajući toj
umjetnosti izrazito osobna obilježja, ističe Maković.
Gordana Kovačić prvi se put prije desetak godina predstavila
slikama i skulpturama u Zagrebu, pa se, po Makovićevu sudu, važnim
učinilo istaknuti neku vrstu komplementarnog odnosa što ga
umjetnica uspostavlja između tih dvaju medija. Skulpture su tek
iskorak sa slikanog polja u puni prostor, da bi se zatim moglo
podjednako uvjerljivo govoriti o slici kao svojevrsnoj zaleđenoj
projekciji trodimenzionalne plastike, dodao je Maković.
Noviji radovi na izložbi možda više nego ikada potvrđuju kako se
slika i skulptura, ploha i volumen odnose kao sukladan par.
Skulptura više nije, ustvrdio je, ona razvijena barokna forma
nastala spajanjem i bojenjem elemenata, nego je to nađeni dotrajali
industrijski izvedeni predmet, primjerice drveni kalup za cipele
ili različite male naprave od lijevana željeza. Ti se predmeti
ugrađuju u novu cjelinu, autorica ih jednostavno aranžira, slaže u
instalaciju. Slike su reducirane, mahom su bijele, s neutralnim
plohama na kojima se drhtavom linijom oblikuje jezgrovit crtež.
Taj crtež, dodaje Maković, ima jasno podrijetlo u onim nađenim
predmetima. Autorica nipošto ne želi reproducirati izabrani motiv,
nego ga radije razgrađuje u crtanju. Ostavivši površinu podloge
"nenaslikanom", težište se postavlja na sam crtež koji svojim
istezanjem artikulira bjelinu. Tako autorica problematizira
suvremeni likovni jezik, istaknuo je Maković.
Izložbe su otvorene do 7. srpnja.
(Hina) ta sp