RIJEKA, 13. lipnja (Hina) - Čelnici riječke Luke d.d., tvrtke Jadranska vrata d.d. i danske kompanije Maersk Sealand potpisali su danas ugovor kojim su ugovorene cijene i uvjeti korištenja lučkih terminala, izvijestio je danas na
konferenciji za novinare generalni direktor Luke Miran Cofek.
RIJEKA, 13. lipnja (Hina) - Čelnici riječke Luke d.d., tvrtke
Jadranska vrata d.d. i danske kompanije Maersk Sealand potpisali su
danas ugovor kojim su ugovorene cijene i uvjeti korištenja lučkih
terminala, izvijestio je danas na konferenciji za novinare
generalni direktor Luke Miran Cofek.#L#
Cilj ovog ugovora je usmjeravanje tereta u Luku Rijeka koji u
Hrvatsku stižu iz koparske luke. Riječ je, istakao je Cofek, o oko
8000 kontejnera godišnje. Ugovor je potpisan na neodređeno
vrijeme, a vodstvo Luke nada se da će taj čin pridonijeti da se
istovar oko 5000 kontejnera godišnje umjesto u Kopru, uskoro
ostvari u riječkoj luci.
Maersk Sealand međunarodna je brodarska tvrtka za prijevoz
kontejnera koja posluje u najvećim svjetskim lukama. Ostvaruje oko
25 posto ukupnog svjetskog prijevoza, oko 100.000 kontejnera
godišnje.
Cofek je istakao da je riječka Luka do sada potpisala 10 sličnih
ugovora ali da je ovaj najznačajniji. Luka, sa sadašnjim
kapacitetima, jamči istovar 80 kontejnera na sat, rekao je
napominjući da su nabavom dviju novih lučkih dizalica izjednačeni
kapaciteti riječke i koparske luke.
Dvije nove lučke dizalice (kontejnerski mostovi) dopremljene su
prije tri dana. Vrijede oko 12 milijuna dolara, a kupljene su u
sklopu programa modernizacije Luke u kojoj sudjeluje tvrtka
Samsung, a u čijem su brodogradilištu i izgrađene.
Lučke dizalice trebale bi biti sklopljene i osposobljene za rad do
listopada, najavio je Cofek.
Prošle godine u riječkoj luci ostvaren je prekrcaj 20.000
kontejnera, a ove godine u planira se povećanje za oko 5000
kontejnera.
(Hina) hšup ds