ZAGREB, 11. lipnja (Hina) - Zračna luka Zagreb pregovara sa tvrtkom Siemens o nabavi modernije opreme i uređaja vrijednih oko pet milijuna eura koji bi omogućili podizanje kategorije te luke s druge na treću čime bi se omogućilo
slijetanje zrakoplova pri vrlo otežanim vremenskim uvjetima.
ZAGREB, 11. lipnja (Hina) - Zračna luka Zagreb pregovara sa tvrtkom
Siemens o nabavi modernije opreme i uređaja vrijednih oko pet
milijuna eura koji bi omogućili podizanje kategorije te luke s
druge na treću čime bi se omogućilo slijetanje zrakoplova pri vrlo
otežanim vremenskim uvjetima. #L#
Savjetnik direktora za strateške poslove i projekte zračne luke
Zagreb Hrvoje Defar kazao je to na predstavljanju u Zagrebu
Siemensovih tehnologije koje povećavaju sigurnost zračnih luka i
omogućuju zrakoplovima slijetanje primjerice kod vrlo guste
magle.
Defar je napomenuo da u cijenu ulaze i troškovi nabavke,
projektiranja, ugradnja i puštanja u rad. Zračna luka Zagreb tim bi
poslom dobila dodatne uređaje za rasvjetu i sustav za napajanje,
dok će kontrola leta ugraditi uređaj za slijetanje odnosno ALS
sustav. Izrazio je očekivanje da bi kategoriju III zagrebačka
zračna luka trebala dobiti do jeseni 2003, pa bi do kraja godine
ugovor sa Siemensom trebao biti sklopljen.
Pred predstavnicima svih hrvatskih zračnih luka prikazana je
Siemensova nova tehnologiji i rješenja na području opreme za
osvjetljavanje i sigurnost na pistama, te sustavima navođenja na
pistama koji omogućuju slijetanje po magli. Ta oprema je uvjet za
dobivanje kategorije III prema važećim standardima u svijetu.
Menađer u Siemens Building Technolgies Zoran Baus naglasio je da je
10 zračnih luka u Hrvatskoj osam međunarodnih, ali da niti jedna od
njih ne ispunjava uvjeta za kategoriju koja ima. Najbolje
opremljena zračna luka u Hrvatskoj je zagrebačka s kategorijom II,
dok je najveća kategorija zračnih luka III, III A i III B, što znači
da avioni mogu slijetati po magli. Podizanje zagrebačke zračne luke
na tu kategoriju koštalo bi jedan do dva milijuna eura, kazao je,
dok bi za pulsku, osječku ili riječku zračnu luku to stajalo od 1 do
1,5 milijun eura.
Baus drži da bi za dizanje svih hrvatskih zračnih luka na kategoriju
III stajalo oko 10 do 12 milijuna eura.
Hrvatska je jedna od rijetkih europskih zemalja ima tako loše
opremljene zračne luke bez tih kategorija, kazao je Baus ustvrdivši
da Hrvatsku očekuje revitalizacija tih luka.
(Hina) nz ds