FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

FRANCUSKA-LE FIGARO OD 24.5.02. PAPIN POSJET BUGARSKOJ

FR-BG-VA-crkve-Vjerske zajednice-Diplomacija-Vlada FRANCUSKA-LE FIGARO OD 24.5.02. PAPIN POSJET BUGARSKOJ FRANCUSKALE FIGARO24.V.2002.Otvaranje kršćanskog istoka"Bugarska nije prva pravoslavna zemlja koju je posjetio Papa, ali neobično srdačan doček koji su mu željeli upriličiti vlasti, intelektualci i puk, upućuje na moguće otvaranje kršćanskog istoka prema Rimskoj crkvi. Dakako, postoje politički razlozi za takvo mišljenje. U Sofiji žele završiti s prošlošću koja je bugarski identitet predugo poistovjećivala s najgrubljim staljinizmom. Sumnja u 'bugarsku umiješanost' u atentat od 13.V.1981. u kojemu je Ivan Pavao II. gotovo izgubio život, još uvijek pritišće savjesti. Zanimanje za Papin posjet možemo to lakše razumjeti što Sofija želi dati drukčiju sliku o sebi kako bi lakše pridobila Europu i ostatak svijeta. Teškoće u svezi s izlaskom iz nerazvijenosti i bijede s kojima se odvažno sučelila vlada kralja Simeona, traže pravi skok koji je moguć samo zahvaljujućim svakojakim ograničenjima.U tom smislu, možemo samo pozitivno ocijeniti razliku naspram ruskog pravoslavlja koje se zgrčilo u strahu od 'katoličkog prozelitizma' koji je pretjeran. Bugarsko se pravoslavlje nije usprotivilo Papinu dolasku, već ga je željelo. I premda je
FRANCUSKA LE FIGARO 24.V.2002. Otvaranje kršćanskog istoka "Bugarska nije prva pravoslavna zemlja koju je posjetio Papa, ali neobično srdačan doček koji su mu željeli upriličiti vlasti, intelektualci i puk, upućuje na moguće otvaranje kršćanskog istoka prema Rimskoj crkvi. Dakako, postoje politički razlozi za takvo mišljenje. U Sofiji žele završiti s prošlošću koja je bugarski identitet predugo poistovjećivala s najgrubljim staljinizmom. Sumnja u 'bugarsku umiješanost' u atentat od 13.V.1981. u kojemu je Ivan Pavao II. gotovo izgubio život, još uvijek pritišće savjesti. Zanimanje za Papin posjet možemo to lakše razumjeti što Sofija želi dati drukčiju sliku o sebi kako bi lakše pridobila Europu i ostatak svijeta. Teškoće u svezi s izlaskom iz nerazvijenosti i bijede s kojima se odvažno sučelila vlada kralja Simeona, traže pravi skok koji je moguć samo zahvaljujućim svakojakim ograničenjima. U tom smislu, možemo samo pozitivno ocijeniti razliku naspram ruskog pravoslavlja koje se zgrčilo u strahu od 'katoličkog prozelitizma' koji je pretjeran. Bugarsko se pravoslavlje nije usprotivilo Papinu dolasku, već ga je željelo. I premda je oduševljenje manje u vrhu nego u bazi, susret Ivana Pavla II. i patrijarha Maksima svjedoči o mogućoj obnovi veza, u času kada se moskovska patrijaršija iz sve snage opire - unatoč protimbi dobrog dijela ruske javnosti - bilo kakvim izgledima za susret na vrhu. Bugarski slučaj prisiljava nas da relativiziramo preoštre dojmove o pogoršanju odnosa između katoličanstva i pravoslavlja. Dakako, putovanje u Ukrajinu podsjetilo je na težak suživot Crkava, napose kada pitanje unijata izaziva interesne sukobe. No u Kijevu je i izravni utjecaj Moskve sprječavao bilo kakvo približavanje. Moramo ustvrditi da je u Rumunjskoj, Armeniji i Grčkoj bilo drukčije. No kada je Ivan Pavao II. došao u Atenu, moglo se strahovati od najgoreg, zbog neprijateljskih prosvjeda dijela svećenstva i redovnika. Iskrena Papina želja da omogući pravu pomirbu priznavši pogrješke Katoličke crkve prema bizantinskom svijetu izazvala je pravi preokret. Susretom s bugarskim patrijarhom i jako srdačnim pravoslavnim pukom Ivan Pavao II. pokazuje da je s kršćanskim istokom sve moguće, to više što dio hijerarhije i kršćanske javnosti odijeljene od Rima ne odobrava postupke čelnika Ruske crkve. Nije rečeno da potonji neće započeti dijalog koji se uklapa u dinamiku zajedničke vjere", u uvodniku lista piše Gerard Leclerc.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙