ZAGREB/BRUXELLES, 26. svibnja (Hina) - Program Europske komisije MEDIA PLUS (2001.-2005.), koji u području audiovizualne industrije pruža učinkovite usluge s obzirom na njezin razvoj, distribuciju i promidžbu, ostvario je u 2001.
značajne rezultate, objavljeno je na službenim Internet stranicama Europske komisije.
ZAGREB/BRUXELLES, 26. svibnja (Hina) - Program Europske komisije
MEDIA PLUS (2001.-2005.), koji u području audiovizualne industrije
pruža učinkovite usluge s obzirom na njezin razvoj, distribuciju i
promidžbu, ostvario je u 2001. značajne rezultate, objavljeno je na
službenim Internet stranicama Europske komisije. #L#
S proračunom od 350 milijuna eura te dodatnih 50 milijuna eura za
program Media formation, MEDIA PLUS dopunjuje nacionalnu podršku
filmskoj industriji.
U okviru takozvane "selektivne" potpore distribuciji filmovima,
MEDIA je 2001. godine sudjelovao u 280 kampanja distribucije 61
europskog filma izvan matične države, izdvojivši pritom oko 12
milijuna eura.
Među tim filmovima su i hitovi poput "Amelie" Jean-Pierrea Jeuneta
(za prikazivanje u Njemačkoj, Španjolskoj, Finskoj, Grčkoj,
Islandu, Italiji, Nizozemskoj, Norveškoj, Portugalu i Švedskoj),
"Uljeza" Alejandra Amenabara (za prikazivanje u četiri države),
"Sinove sobe" Nannija Morettija (za prikazivanje u sedam država)
ili "Ničije zemlje" Denisa Tanovića (za prikazivanje u pet
država).
U okviru tzv. "automatske" potpore distribuciji filmova, MEDIA je
potpomogla 350 projekata transnacionalnog pristupa ili
distribucije europskih filmova, a filmovi koji su na taj način
primili pomoć su "Asterix i Kleopatra" Alaina Chabata (za
prikazivanje u Belgiji, Danskoj, Španjolskoj, Švedskoj, Norveškoj
i Finskoj) i "Dogville" Larsa Von Triera (za prikazivanje u
Austriji).
MEDIA je potpomogla i 29 projekata televizijske produkcije, među
kojima 2 filma, 22 dokumentarna projekta i 5 animiranih projekata,
izdvojivši za to 51 milijun eura. Ti su programi emitirani
prosječno u četiri europske države.
Program MEDIA pružio je potporu i u organizaciji 70 festivala na
kojima je u programu prikazano više od 70 posto europskih filmova,
kao i za 57 inicijativa čiji je cilj bio promicanje europskih
ostvarenja na međunarodnom tržištu.
Zahvaljujući programu MEDIA europski stručnjaci u području
audiovizualne industrije sudjelovali su na velikim europskim
(Cannes, MIPCOM, MIPTV) i međunaronim festivalima (AFM u
Torontu).
(Hina) dš bnš