ZAGREB, 24. svibnja (Hina) - U Hrvatskoj je oko 100.000 djece i mladih s posebnim potrebama, od čega je samo dva posto registrirano i uključeno u rehabilitacijske programe, dok se ostali smatraju "lošim učenicima" ili
"nediscipliniranima", ističe Hrvatska udruga za stručnu pomoć djeci s posebnim potrebama IDEM.
ZAGREB, 24. svibnja (Hina) - U Hrvatskoj je oko 100.000 djece i
mladih s posebnim potrebama, od čega je samo dva posto registrirano
i uključeno u rehabilitacijske programe, dok se ostali smatraju
"lošim učenicima" ili "nediscipliniranima", ističe Hrvatska
udruga za stručnu pomoć djeci s posebnim potrebama IDEM.#L#
Problem je što većina učitelja u redovnim školama ne prepoznaje da
djeca imaju teškoće ili nisu osposobljeni za rad s njima, tako da
najčešće i dobri učitelji izbjegavaju rad s djecom koja imaju
problema, rekla je na konferenciji za novinare predsjednica udruge
IDEM Ljiljana Igrić.
Kako bi se djeca s posebnim potrebama lakše uključila u redovno
školovanje, udruga je izradila model osposobljavanja defektologa,
pedagoga, učitelja i roditelja za rad s takvom djecom, dodala je
Igrić.
U razdoblju od osam godina oko 160 učitelja završilo je seminar o
prilagođivanju školskih programa djeci s posebnim potrebama, a oko
100 učitelja dobilo je osnovne upute o radu s djecom. Posebne
rehabilitacijske programe prošlo je i oko 100 djece.
Ove godine Vlada je udruzi IDEM odobrila 100.000 kuna za naobrazbu
defektologa i učitelja.
Hrvatska nema dovoljno stručnjaka za rad s djecom s posebnim
potrebama, jer na 50 djece dolazi samo jedan defektolog, no postoje
mnogi alternativni programi za pomoć takvoj djeci, istaknula je
Igrić.
Udruga predlaže da se pri Ministarstvu prosvjete i športa osnuje
poseban odjel za djecu s posebnim potrebama, iskoriste postojeći
defektolozi iz specijalnih škola za rad u redovnim školama, te
formira Centar za uključivanje djece s posebnim potrebama u
redovito školovanje.
Na konferenciji je istaknuta i potreba usavršavanja oko 50 do 100
učitelja i 100 stručnjaka defektologa godišnje za provođenje
programa u lokalnim sredinama.
(Hina) mp md