ZAGREB, 22. svibnja (Hina) - Između gospodarskih subjekata i nevladinih organizacija nedostaje povezanosti, zajedničkog interesa koji bi bio temelj suradnje, ocijenjeno je tijekom današnje rasprave "Koliko hrvatsko gospodarstvo
doprinosi izgradnji općeg dobra?".
ZAGREB, 22. svibnja (Hina) - Između gospodarskih subjekata i
nevladinih organizacija nedostaje povezanosti, zajedničkog
interesa koji bi bio temelj suradnje, ocijenjeno je tijekom
današnje rasprave "Koliko hrvatsko gospodarstvo doprinosi
izgradnji općeg dobra?".#L#
Raspravu koliko gospodarstvo pridonosi i koliko je uključeno u
rješavanje problema u zajednici i društvu organizirali su Centar za
razvoj neprofitnih organizacija (CERNEO), Obiteljski radio i
Infoinvest, a održana je u sklopu Sedmog financijskog i Drugog e-
business foruma.
Predsjednik CERNEO-a Gojko Bežovan iznio je i rezultate
istraživanja Centra koji pokazuju da većina gospodarskih subjekata
skriva, odnosno ne želi iznositi podatke o svojim donacijama i
sponzorstvima. Najviše donacija i sponzorstva usmjereno je sportu,
a puno manje obrazovanju i zdravstvu, istaknuo je.
Književnik Nedjeljko Fabrio razočaran je, žalostan je i očajan kada
usporedi situaciju u nas i drugim zemljama. U australskoj Operi sve
Wagnerove opere sponzorira Lufthansa i tu postoji obostrano
razumijevanje i interes, kazao je.
Ravnateljica Caritasa zagrebačke nadbiskupije Jelena Brajša
ocjenjuje pak da hrvatsko gospodarstvo, u uvjetima u kojima se
nalazi, značajno doprinosi općem dobru. Humanitarna mreža Hrvatske
u prošloj je godini iz proračuna dobila samo 64 tisuće kuna, a
financijska i materijalna podrška gospodarstva bila je više od 200
tisuća kuna, kazala je.
Kao dobar primjer pridonošenja općem dobru iznijete su donacije
Zagrebačke banke. Posebice je istaknuta dobra suradnja s tom bankom
na akciji "I sitno je bitno" u kojoj je, kako je rečeno, prikupljeno
15 tona kovanica. Kao dobar primjer i veliki angažman građana
iznijeta je i akcija "Dajmo da čuju" u kojoj je putem telefonskih
poziva prikupljeno 8 milijuna kuna, a tvrtke i građani donirali su
još 9 milijuna kuna za 85 umjetnih pužnica.
Predstavnici gospodarstva u raspravi su upozorili na nedostatak
kvalitetnih programa. Privreda želi pomoći, ali još nema dovoljno
dobrih projekata, a kada se zna da neka tvrtka daje donacije onda je
zatrpana zahtjevima, istaknuto je, te ponovljeno da bi i država
poreznim olakšicama trebala stimulirati donacije i sponzorstva.
Glavna urednica Obiteljskog radija Mirela Sertić Janković
izvijestila je da je ove godine, po drugi put otvoren natječaj za
donatora godine, a kandidate mogu predložiti svi koji su dobili
donacije. Obiteljski radio nagradu za donatora godine daje u tri
kategorije - tvrtke do deset zaposlenih, do 50 i sa više od 50
zaposlenih.
(Hina) bn ds