ZAGREB, 20. svibnja (Hina) - Hrvatska Vlada uskoro bi trebala zauzeti stav o investiciji od 10,8 milijardi kuna u petogodišnjem razdoblju u javno poduzeće Hrvatske željeznice, izjavio je ministar pomorstva, prometa i veza Mario Kovač.
Govoreći na današnjoj svečanosti 10. obljetnice izlaženja putničke revije HŽ-a "EuroCity", Kovač je rekao da bi petogodišnji plan investicija u HŽ, u iznosu od 10,8 milijardi kuna, omogućio da Hrvatske željeznice prerastu u prijevoznika konkurentnog europskim prijevoznicima. Kovač je istaknuo da je u prošlosti željeznica često puta bila neopravdano zapostavljana, te da se danas mora učiniti sve kako bi se popravilo stanje željezničke infrastrukture i voznog parka. Napomenuo je da bi se planiranom nabavkom nagibnih vlakova od 2004. godine omogućilo skraćivanje putovanja od Zagreba do Rijeke na ukupno dva i pol, a do Splita na četiri sata. Govoreći o dvojezičnoj putnoj reviji na hrvatskom i njemačkom jeziku predsjednik uprave HŽ-a Marijan Drempetić naglasio je da je to bila prva publikacija takvog tipa u Hrvatskoj. Revija se dijeli putnicima na međunarodnim linijama, a šalje se i na nekoliko stotina adresa u zemlji i inozemstvu, kazao je Drempetić, dodajući da je njezina svrha promidžba hrvatske kulture i krajeva,
ZAGREB, 20. svibnja (Hina) - Hrvatska Vlada uskoro bi trebala
zauzeti stav o investiciji od 10,8 milijardi kuna u petogodišnjem
razdoblju u javno poduzeće Hrvatske željeznice, izjavio je
ministar pomorstva, prometa i veza Mario Kovač.
Govoreći na današnjoj svečanosti 10. obljetnice izlaženja putničke
revije HŽ-a "EuroCity", Kovač je rekao da bi petogodišnji plan
investicija u HŽ, u iznosu od 10,8 milijardi kuna, omogućio da
Hrvatske željeznice prerastu u prijevoznika konkurentnog
europskim prijevoznicima.
Kovač je istaknuo da je u prošlosti željeznica često puta bila
neopravdano zapostavljana, te da se danas mora učiniti sve kako bi
se popravilo stanje željezničke infrastrukture i voznog parka.
Napomenuo je da bi se planiranom nabavkom nagibnih vlakova od 2004.
godine omogućilo skraćivanje putovanja od Zagreba do Rijeke na
ukupno dva i pol, a do Splita na četiri sata.
Govoreći o dvojezičnoj putnoj reviji na hrvatskom i njemačkom
jeziku predsjednik uprave HŽ-a Marijan Drempetić naglasio je da je
to bila prva publikacija takvog tipa u Hrvatskoj.
Revija se dijeli putnicima na međunarodnim linijama, a šalje se i na
nekoliko stotina adresa u zemlji i inozemstvu, kazao je Drempetić,
dodajući da je njezina svrha promidžba hrvatske kulture i krajeva,
te željeznice kao ekološkog oblika prijevoza.
U deset godina izlaženja tiskano je 40 brojeva revije u kojima je
obrađenao 18 od 21 hrvatske županije, važna kulturna zbivanja,
povijesni spomenici i slično. U reviji se nastoji promicati i
željeznički prijevoz kao ekološki održiv, energetski jeftiniji i
ekonomski isplativiji od ostalih. Tome u prilog govori i podatak da
dvokolosiječna pruga zauzima prostor širok oko 15 metara, a u
jednom satu je njome moguće prevesti isti broj ljudi i količine
tereta kao autocestom od 16 trakova širokom 122 metra.
(Hina) nz ds