ZAGREB, 20. svibnja (Hina) - Preko 70 posto srednjoškolskih profesora sudjeluje u današnjem štrajku u srednjim školama i učeničkim domovima, objavio je sindikat.
ZAGREB, 20. svibnja (Hina) - Preko 70 posto srednjoškolskih
profesora sudjeluje u današnjem štrajku u srednjim školama i
učeničkim domovima, objavio je sindikat.#L#
Štrajka više od 14.000 od ukupno 20.000 zaposlenih u
srednjoškolskom sustavu, izjavio je na konferenciji za novinare
predsjednik Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama
Andrija Puljević.
Podaci su prikupljeni na uzorku od 355 od ukupno 400 srednjih škola
i učeničkih domova u Hrvatskoj, dodao je.
Najveći sindikat srednjeg školstva započeo je danas štrajk do
ispunjenja zahtjeva tražeći potpisivanje kolektivnog ugovora
kojim bi se reguliralo pravo zaposlenih u srednjem školstvu na
regres, božićnicu, dar za djecu i dodatke na plaće.
Po Puljevićevim riječima, nema dojava da ravnatelji škola ometaju
štrajk, no po naputku Ministarstva prosvjete i športa popisuju sve
radnike koji štrajkaju.
Puljević tvrdi da su se štrajku priključili i nečlanovi sindikata,
što pokazuje opravdanost sindikalnih zahtjeva koje su prepoznali i
radnici koji nisu sindikalno organizirani.
Predsjednik Nezavisnog sindikata nekoliko je puta ponovio da je
sindikat spreman na razgovore sa Ministarstvom prosvjete ističući
da će štrajk prekinuti tek kada ministarstvo parafira kolektivni
ugovor.
"Sindikat neće pregovarati, ali smo za razgovore. Kada se steknu
uvjeti da se sjedne za stol, pregovarački odbor će potpisati
ugovor", naglasio je Puljević.
Komentirajući najavu ministra prosvjete Vladimira Strugara da će
tužiti sindikat jer je štrajk nezakonit, Puljević je ustvrdio kako
sindikat nije učinio nikakav propust te da o zakonitosti štrajka
"neće odlučiti ni Strugar ni Puljević, nego sud".
Najavio je da će profesori biti na raspolaganju maturantima koje
idućih dana očekuje zaključivanje ocjena, dodavši da mature nemaju
veze sa štrajkom.
Oni koji prigovaraju da će zbog štrajka patiti maturanti, mogli su
pokazati brigu za njih tako da škole, koje nalikuju konjušnicama,
pretvore u mjesta u kojima se može učiti i raditi, rekao je
Puljević.
(Hina) bcav md