ZAGREB, 16. svibnja (Hina) - Polovica hrvatskih državljana su vozači kojima predložene Vladine izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama prijete drakonskim povećanjem kazna za prometne prekršaje, dok su ceste, koje također utječu
na sigurnost prometa, loše, ocjena je današnje rasprave u Hrvatskom saboru svih klubova zastupnika.
ZAGREB, 16. svibnja (Hina) - Polovica hrvatskih državljana su
vozači kojima predložene Vladine izmjene Zakona o sigurnosti
prometa na cestama prijete drakonskim povećanjem kazna za prometne
prekršaje, dok su ceste, koje također utječu na sigurnost prometa,
loše, ocjena je današnje rasprave u Hrvatskom saboru svih klubova
zastupnika.#L#
Zbog pokazatelja da je na sto tisuća stanovnika 13,5 poginulih,
odnosno 650 osoba na godinu, i da velik broj mladih vozača uzrokuje
najviše teških nesreća, Vlada je uvelike postrožila mjere
sigurnosti prometa na cestama. Predloženim zakonskim izmjenama,
koje su u prvom čitanju, kazne za prometne prekršaje su
utrostručene, pa su primjerice za pogrješno parkiranje ili za
nevezanje sigurnosnog pojasa kazne povećane sa sto na 400 kuna.
U HSLS-u drže da su dosadašnje kazne primjerene, a u HSS-u da
kaznama ne smije biti svrha financiranje državnih potreba. Bez
oštrih kazna neće biti discipline, ali samo kazne neće smanjiti
prometne nesreće ako ceste nisu održavane i dobro označene, a nisu,
drže u HSS-u. U IDS-u ističu da su hrvatske ceste u najgorem stanju u
Europi, i najlošije su održavane, a automobili su najstariji -
prosjek im je 13 godina. Predložene kazne pretvaraju Hrvatsku u
policijsku državu, smatra IDS.
HSP drži da su kazne za teške prometne prekršaje niske kao i prije, a
za obične prekršaje treba dati mjesečnu plaću. Pokusne vozačke
dozvole za početnike dobro su rješenje, smatra HSS, ali predlaže da
se kombiniraju s ograničenjem brzine umjesto da u vozilu s vozačem u
dobi od 17 do 18 godina obvezno sjedi mentor. DC ne prihvaća da za
nesreću na cesti uvijek bude kriv vozač, a nikada država. Ističu da
Vlada ima dobre nakane, ali da ne nudi više od političke represije,
pa pitanje sigurnosti u prometu miče od države. Upitno je za DC i to
što je općinama i gradovima ostavljeno da različito propisuju
uklanjanje nepropisno parkiranih vozila, što će, ocjenjuju,
zbunjivati turiste.
U HDZ-u ističu kako prijedlog da općine i gradovi sami određuju
kazne može izazvati mito i korupciju. Zakonska odredba da se
vozačima koji ne plate kazne za prometne prekršaje može uskratiti
izdavanje osobnih isprava ili oduzeti automobil ocijenjena je, kao
i prije u saborskim odborima, protuustavnom. SDP je predložio da se
umjesto uskrate osobnih isprava ne produži vozačka dozvola te da se
nakon prometne nesreće utjecaj alkohola na vozače testira
uzimanjem krvi i urina, a ne nepouzdanim alkometrom. Također
predlaže da se sucima omogući raspon kazna za prometne prekršitelje
i da kazne za nevezanje pojasa ili vožnja mopedom bez kacige ne budu
jednake - 400 kuna. U SDP-u dvoje treba li upotrebu mobitela u
vožnji zabraniti potpuno ili omogućiti njihovu "hands free"
uporabu.
IDS je istaknuo da bi se uoči turističke sezone trebali ukloniti
"morbidni plakati" Ministarstva unutarnjih poslova pod nazivom "18
mu je godina tek".
Sabor je završio današnje zasjedanje, a zastupnici će i sutra
nastaviti pojedinačnu raspravu o predloženim izmjenama Zakona o
sigurnosti prometa na cestama.
(Hina) daju mć