RU-ORUŽJE-Glasila/mediji-Gospodarstvo/poslovanje/financije-Obrana RU IZVESTIA 13. V. 2002. NOVI RUSKI HIDROAVION RUSIJAIZVESTIA13. V. 2002.BE-200 posramio EuropuBudući da lovac MiG-29M2 nije doletio do međunarodnoga zračnog-salona
ILA-2002 radi potraživanja tvrtke Noga koja nastoji uhititi čas jedno, čas drugo rusko vlasništvo, onda je glavnim ruskim slatkišem u Berlinu postao zrakoplov Be-200. Taj hidrozrakoplov privukao je najviše pozornosti na posljednjim zračnim-salonima u Moskvi, Maleziji i Južnoj Koreji. A nakon njemačkoga uspjeha zanimanje za 'bebu' pokazao je i europski koncern EADS, koji potpisao s Irkutskim zračno-proizvodnim holdingom memorandum o suradnji na proučavanja tržišta za Be-200. Memorandumom se predviđa stvaranje zajedničke radne skupine. 'Stručnjaci EADS i IALO će tijekom polugodišta proučavati obujma tržišta za Be-200 i pripremati prijedloge za međunarodni certifikat zrakoplova', ispričao je za 'Izvestija' predstavnik za tisak EADS-a Gregor Kursel, 'Be-200 nema u svijetu parnjaka i mi se nadamo postići povoljne rezultate, poslije čega bismo razvili poslovni plan za promicanje zrakoplova na svjetskom tržištu. Osim toga pomoći ćemo Rusima da izgrade u inozemstvu sustav
RUSIJA
IZVESTIA
13. V. 2002.
BE-200 posramio Europu
Budući da lovac MiG-29M2 nije doletio do međunarodnoga zračnog-
salona ILA-2002 radi potraživanja tvrtke Noga koja nastoji uhititi
čas jedno, čas drugo rusko vlasništvo, onda je glavnim ruskim
slatkišem u Berlinu postao zrakoplov Be-200. Taj hidrozrakoplov
privukao je najviše pozornosti na posljednjim zračnim-salonima u
Moskvi, Maleziji i Južnoj Koreji. A nakon njemačkoga uspjeha
zanimanje za 'bebu' pokazao je i europski koncern EADS, koji
potpisao s Irkutskim zračno-proizvodnim holdingom memorandum o
suradnji na proučavanja tržišta za Be-200.
Memorandumom se predviđa stvaranje zajedničke radne skupine.
'Stručnjaci EADS i IALO će tijekom polugodišta proučavati obujma
tržišta za Be-200 i pripremati prijedloge za međunarodni
certifikat zrakoplova', ispričao je za 'Izvestija' predstavnik za
tisak EADS-a Gregor Kursel, 'Be-200 nema u svijetu parnjaka i mi se
nadamo postići povoljne rezultate, poslije čega bismo razvili
poslovni plan za promicanje zrakoplova na svjetskom tržištu. Osim
toga pomoći ćemo Rusima da izgrade u inozemstvu sustav
poslijeprodajne opskrbe zrakoplova BE-200'.
Hidrozrakoplov je još prošle godine dobio ruski certifikat s kojim
može početi eksploataciju. Sudbina stroja nije izazvala
strahovanja u njezinih konstruktora ni dugo prije toga. Jamstvo
komercijalnog uspjeha je i narudžba ruskog Ministarstva za
izvanredna stanja i Federalne pogranične službe. Veliko zanimanje
za 'bebu' pokazuju i stranci. Prvi su se javili Kinezi. A
prošlogodišnji požari u Australiji, gdje ima puno vode ali nema
zrakoplova koji bi mogli kupiti vodu s površine, natjerali su vladu
te zemlje da upute zahtjev za kupnju ruskih strojeva. Interes za taj
hidrozrakoplov pokazali su i Europljani, što je i potaknulo EADS da
se pridruži akciji probijanja na svjetsko tržište, koja obećava
bogate dividende.
Sve do osamdesetih godina ruski je zračni promet ravnopravno
konkurirao glavnim proizvođačima civilnih zrakoplova - europskom
Airbus Industrie i američkome Boeingu. Ali smo kraj prošlog
stoljeća naprosto proigrali: ruski proizvođači putničkih
zrakoplova posustaju za zapadnim kolegama, isto tako i naši
autoproizvođači. Iako u tome ima i jedna mala utjeha: Rusija je
danas priznati vođa u proizvodnji hidrozrakoplova. Proizvodnja
Zrakoplovnog znanstveno-tehničkoga kompleksa 'Beriev' (ANTK) u
Taganrogu još uvijek će dugo biti bez konkurencije. O tome svjedoči
to što se prvi put američka Federalna zrakoplovna vlada obratila
Rusima s molbom da upute zahtjev za certifikatom malog
hidrozrakoplova Be-103 preko oceana: na Zapadu se osnovni park
hidrozrakoplova sastoji od starih ili automatskih strojeva. A Be-
103, na kojemu se radi od devedesetih godina, do danas je
najsuvremeniji zrakoplov. Namjeru da ga kupe pokazao je već niz
privatnih američkih, francuskih, grčkih, i izraelskih
zrakoplovnih kompanije.
Bez obzira na predviđene velike zahtjeve na Zapadu, Taganrogci ne
misle razmatrati pitanje organiziranja proizvodnje zrakoplova Be-
103 izvan Rusije. 'Mi zdušno računamo na 'Aviaeksport', kaže glavni
direktor ANTK-a Gennadij Panatov, 'ali ako oni podbace, onda ćemo
možda podijeliti proizvodnju sa strancima', piše Timur Hikmatov. -