FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

RFE 11. V. RASPRODAJA INE POSKUPLJUJE PLIN

US-HR-DE-monopoli-Vlada-Gospodarstvo/poslovanje/financije RFE 11. V. RASPRODAJA INE POSKUPLJUJE PLIN RADIO SLOBODNA EUROPA - RFE11. V. 2002. Zagreb: vukovi i magarci. Prilog Milana Gavrovića.Hrvatska je vlada ovog tjedna najavila početak privatizacije naftne kompanije INA-e. Istodobno, INA je najavila novo poskupljenje plina.Po jednom od argumenata kojim INA opravdava svoj najnoviji zahtjev za poskupljenje plina može se zaključiti što očekuje potrošače nakon privatizacije te tvrtke. Plin je u Hrvatskoj 35 do 40 posto jeftiniji nego u drugim zemljama, tvrde u upravi INA-e, a oni bi, usput rečeno, bili zadovoljni s povećanjem cijena za 'samo' 11 do 12 posto. Ali hoće li s tim biti zadovoljan i budući strani vlasnik? Njemu, kao i drugim kupcima hrvatskih tvrtki, glavni je cilj izvlačenje što većeg profita. Za čije bi zdravlje on trebao prodavati plin u Hrvatskoj ispod cijene koju postiže drugdje? Za privatnog vlasnika, pogotovo stranog, ni svjetska cijena nije granica. Čim je preuzeo Hrvatski Telekom novi je gazda njemački Telekom podigao cijene iznad onih koje zaračunava u Njemačkoj. Na svom terenu, on je morao pojeftiniti da bi izdržao konkurenciju, koja u Njemačkoj postoji i u fiksnoj, a ne samo u mobilnoj telefoniji. U Hrvatskoj konkurencije nema, pa svatko tko podigne
RADIO SLOBODNA EUROPA - RFE 11. V. 2002. Zagreb: vukovi i magarci. Prilog Milana Gavrovića. Hrvatska je vlada ovog tjedna najavila početak privatizacije naftne kompanije INA-e. Istodobno, INA je najavila novo poskupljenje plina. Po jednom od argumenata kojim INA opravdava svoj najnoviji zahtjev za poskupljenje plina može se zaključiti što očekuje potrošače nakon privatizacije te tvrtke. Plin je u Hrvatskoj 35 do 40 posto jeftiniji nego u drugim zemljama, tvrde u upravi INA-e, a oni bi, usput rečeno, bili zadovoljni s povećanjem cijena za 'samo' 11 do 12 posto. Ali hoće li s tim biti zadovoljan i budući strani vlasnik? Njemu, kao i drugim kupcima hrvatskih tvrtki, glavni je cilj izvlačenje što većeg profita. Za čije bi zdravlje on trebao prodavati plin u Hrvatskoj ispod cijene koju postiže drugdje? Za privatnog vlasnika, pogotovo stranog, ni svjetska cijena nije granica. Čim je preuzeo Hrvatski Telekom novi je gazda njemački Telekom podigao cijene iznad onih koje zaračunava u Njemačkoj. Na svom terenu, on je morao pojeftiniti da bi izdržao konkurenciju, koja u Njemačkoj postoji i u fiksnoj, a ne samo u mobilnoj telefoniji. U Hrvatskoj konkurencije nema, pa svatko tko podigne slušalicu, podmiruje Nijemcima dio profita koji oni gube kod kuće. Prošlog ljeta u javnosti se zbog toga podigla velika galama u kojoj su i neki političari najavljivali oštre mjere protiv nabijanja cijene. Ali na kraju, kao što u takvim slučajevima obično biva, vuk je pojeo magarca, a hrvatski su potrošači ostali namagarčeni. Sad se pokazuje da iz tog slučaja Hrvatska vlada nije izvukla nikakvu pouku. Ona nastavlja rasprodaju monopolskih poduzeća, ne vodeći računa da istodobno prodaje nešto što ne smije biti na prodaju. To je monopol, odnosno pravo da se šiša domaće potrošače koliko se kraće može. Zato bi prethodna promjena stanja na tržištu, stvaranje konkurencije i ukidanje monopola, morali biti uvjet za privatizaciju sadašnjih monopolska poduzeća. Nažalost, vlada kojoj svaki euro ili dolar dobro dolaze u krpanju budžeta, na to i ne pomišlja. U ovom trenutku, nema pravog razloga ni za, navodno, skromno poskupljenje koje najavljuje INA. Tim se novcem namjerava proširiti plinska mreža jer sada plin u Hrvatskoj može koristiti samo 440 tisuća potrošača. Ali zašto da oni financiraju investiciju, zahvaljujući kojoj će poslije zarađivati netko drugi? Zašto gospoda iz INA-e, bez obzira tko im je vlasnik, ne uzmu kredit i sami ne financiraju svoj razvoj? U velikim se monopolskim, javnim i državnim poduzećima, očito, još razmišlja na način iz prošlih vremena. (RFE)

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙