FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

RU IZVESTIJA 7. V. 2002. RUSI GUBE TRŽIŠTE VOJNIH ZRAKOPLOVA U INDIJI?

RU-IN-ZRAKOPLOVI-Glasila/mediji-Politika-Gospodarstvo/poslovanje/financije-Obrana RU IZVESTIJA 7. V. 2002. RUSI GUBE TRŽIŠTE VOJNIH ZRAKOPLOVA U INDIJI? RUSIJAIZVESTIJA7. V. 2002. Svojedobni skandalOdbor za društvenu djelatnost Indijskog parlamenta zauzeo se za prekid eksploatacije u Vojno-zračnim snagama zemlje zastarjelih lovaca MiG-21 ruske proizvodnje. U referatu iznesenom na sjednice donjeg doma 'Stanje u Vojno-zračnim snagama' stoji da je u razdoblju od 1991. do 2000. indijska je vojska izgubila 221 zrakoplov, a stotinu od njih su bili MiG-21. Šteta proistekla iz tih oštećenja iznosila je 3,12 rupija (63,7 milijuna dolara). Indijski ministar obrane Goerge Fernandes objasnio je razloge tih prevelikih gubitaka trima čimbenicima: ljudskim (42 posto nezgoda), tehničkim nedostacima (44 posto) i sudarima s pticama (7 posto) te je pozvao parlamentarce da poduzmu korjenite mjere za ozdravljenje stanja u Vojno-zračnima snagama. Po njegovu mišljenju, treba obnoviti posve nastavno-vježbovnu bazu, ali i utjecati na državnu zrakoplovnu korporaciju 'Hindustan aerotonix ltd' (HAL) koja se bavi remontom MiG-ova, ali tako da na lovce postavlja nekvalitetne rezervne dijelove iz Istočne Europe, dok one pristigle iz Rusije preprodaje u Alžiru i Vijetnamu.
na RUSIJA IZVESTIJA 7. V. 2002. Svojedobni skandal Odbor za društvenu djelatnost Indijskog parlamenta zauzeo se za prekid eksploatacije u Vojno-zračnim snagama zemlje zastarjelih lovaca MiG-21 ruske proizvodnje. U referatu iznesenom na sjednice donjeg doma 'Stanje u Vojno-zračnim snagama' stoji da je u razdoblju od 1991. do 2000. indijska je vojska izgubila 221 zrakoplov, a stotinu od njih su bili MiG-21. Šteta proistekla iz tih oštećenja iznosila je 3,12 rupija (63,7 milijuna dolara). Indijski ministar obrane Goerge Fernandes objasnio je razloge tih prevelikih gubitaka trima čimbenicima: ljudskim (42 posto nezgoda), tehničkim nedostacima (44 posto) i sudarima s pticama (7 posto) te je pozvao parlamentarce da poduzmu korjenite mjere za ozdravljenje stanja u Vojno-zračnima snagama. Po njegovu mišljenju, treba obnoviti posve nastavno-vježbovnu bazu, ali i utjecati na državnu zrakoplovnu korporaciju 'Hindustan aerotonix ltd' (HAL) koja se bavi remontom MiG-ova, ali tako da na lovce postavlja nekvalitetne rezervne dijelove iz Istočne Europe, dok one pristigle iz Rusije preprodaje u Alžiru i Vijetnamu. Realizacija ugovora o modernizaciji ruskih zrakoplova (340 milijuna dolara) stupila je u aktivnu fazu. Na 125 strojeva MiG-21 BIS (po završenoj modernizaciji lovci će se zvati MiG-21-93) predstoji ugraditi motore kakvi se nalaze u suvremenim ruskim lovcima MiG-29, nove radiolokacijske postaje 'Koplje', suvremene rakete 'zrak-zrak' i 'zrak-zemlja', kao i najnoviju avioniku. Krajem 2000. godine indijske su vojne snage dobile prva dva MiG-21- 93, modernizirana u nižegorodskom zrakoplovnom institutu 'Sokol'. Krenule su u HAL pošiljke kompleta opreme neophodne za rad na preostala 123 lovca. Indijsku su stranu toliko nadahnuli uspjesi u modernizaciji MiG-ova da su njihovi stručnjaci počeli razmišljati u uključenju u program ugradbe elemenata 'Stels' na osnovi 'Sokolove' ugrađene grafitne tehnologije ili primjene kompozitnih materijala u vlastitoj razradbi. Kako ističu ruski stručnjaci, 'zrakoplovni skandal' u indijskom parlamentu postao je pretečom pripremljene ponude za kupnju 60-80 nastavno-vježbovnih zrakoplova za indijske potrebe. Glavni sudionici indijske politike i vojne strategije htjeli bi imati dva stroja: engleski 'Hawk-115' (proizvođač - britanska BAE Systems) i češki L-159B, čija je pojava na indijskom tržištu ugrozila stvarni monopol MiG-ova. Ugovor za modernizaciju MiG-21 BIS ovjeren je u indijskom ministarstvu obrane i ne će biti preradbe. Istodobno bi Delhi htio proširiti popis zemalja-izvoznica oružja, ali je za to potreban skandal, inače bi poreznim obveznicima teško bilo shvatiti zašto Indija otkazuje primitak tehnike 'glavnoga strateškoga partnera' u vojno-tehničkoj suradnji - Rusije, a u korist Češke ili Velike Britanije. Djelomice je za to stanje kriva i Moskva. Perspektivni modeli nastavno-vježbovnih zrakoplova MiG-AT i JAk-130, koji bi mogli sudjelovati na natječaju, zasad postoje samo kao pojedinačni primjerci i ne mogu se punopravno natjecati za serijsku proizvodnju. Zato bismo mogli izgubiti indijsko tržište vojnoga zrakoplovstva - jer će s inozemnim nastavnim zrakoplovima neminovno doći i vojni strojevi strane proizvodnje. Doduše češka vlada razmatra mogućnost kupnje 24 suvremena lovca JAS 39 Grippen, koje zajednički proizvode švedska kompanija SAab i britanski BAE Systems. Ti strojevi moraju zamijeniti do 2005. godine park stvarno zastarjelih lovaca MiG-21 sovjetske proizvodnje i osigurati lagan prijelaz čeških vojno-zračnih snaga na NATO-ove standarde. Najpikantniji detalj očekivanoga ugovora, po mišljenju stručnjaka, jest to što je glavnim lobistom postao britanski premijer Tony Blair. Vojno-tehnička aktivnost toga političara, po mišljenju istih analitičara, izazvana je upravo time što je tvrtka BAE Systems prozivana kao glavni sponzor Laburističke stranke Velike Britanije, piše Dmitrij Safonov.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙