ZAGREB, 6. svibnja (Hina) - U prvom kvartalu ove godine u Hrvatskoj je ukupno prodano oko 43 milijuna litara bezalkoholnih pića, od čega 40,7 milijuna litara na domaćem tržištu, podaci su Gospodarsko interesnog udruženja proizvođača
pića Hrvatske (GIUPP).
ZAGREB, 6. svibnja (Hina) - U prvom kvartalu ove godine u Hrvatskoj
je ukupno prodano oko 43 milijuna litara bezalkoholnih pića, od
čega 40,7 milijuna litara na domaćem tržištu, podaci su Gospodarsko
interesnog udruženja proizvođača pića Hrvatske (GIUPP).#L#
Najviše je prodano osvježavajućih bezalkoholnih pića, ukupno 32,3
milijuna litara, što je pet posto manje u nego u istom razdoblju
lani. Po ocjeni Udruženja, osvježavajuća pića bilježe pad iz
razloga što je prisutan veliki uvoz osvježavajućih pića po vrlo
niskim cijenama. Naime, hrvatski proizvod skuplji je budući je
opterećen visokim troškovima proizvodnje i trošarinama od 40 kuna
po hektolitru, što nije slučaj u ostalim zemljama.
Voćnih je sokova u spomenutom razdoblju prodano za 7,5 milijuna
litara, što je gotovo 20 posto manje, a prodaja sirupa smanjena je
na nešto više od tri milijuna litara.
Ukupno analizirajući prodaju bezalkoholnih pića može se
primijetiti kako je zabilježen pad u odnosu na isto lanjsko
razdoblje i to od 20 posto, što je posljedica povećanog uvoza tih
proizvoda u prva tri ovogodišnja mjeseca.
U udruženju proizvođača pića upozoravaju i na problem nelojalne
konkurencije, pad izvoza, visokih troškova proizvodnje zbog čega
su hrvatski proizvodi nekonkurentni te na problem velikog uvoza i
to često proizvoda koji nisu deklarirani po važećim hrvatskim
propisima.
Što se, pak, tiče prodaje mineralnih voda, nje je u spomenutom
razdoblju prodano više od 46,1 milijun litara, čime se bilježi
manji rast prodaje u odnosu na isto razdoblje lani, unatoč velikom
uvozu mineralnih voda kao i ostalih voda, napominju iz Udruženja.
Dodaju i kako je primjetan veliki uvoz ostalih voda (voda u
pakovinama) koje su preplavile hrvatsko tržište. Naši proizvođači,
kazali su u Udruženju, ne boje se konkurencije, ali traže jednake
uvjete u pogledu kontrole kvalitete i deklariranja, onakve kakve
prolaze hrvatski proizvodi koji se plasiraju na ino-tržišta.
(Hina) tp ds