ZAGREB, 26. travnja (Hina) - Hrvatska obrtnička komora (HOK) i Ceh ugostitelja i turističkih djelatnika ne podržavaju ugostitelje-obrtnike koji ne posluju u skladu sa zakonima i propisima, no istodobno upozoravaju da obrtnici nisu
jedini koji krše propise te od države i inspekcijskih službi traže dosljednost u primjeni propisa za sve gospodarske subjekte, posebno pri sankcioniranju uočenih nepravilnosti.
ZAGREB, 26. travnja (Hina) - Hrvatska obrtnička komora (HOK) i Ceh
ugostitelja i turističkih djelatnika ne podržavaju ugostitelje-
obrtnike koji ne posluju u skladu sa zakonima i propisima, no
istodobno upozoravaju da obrtnici nisu jedini koji krše propise te
od države i inspekcijskih službi traže dosljednost u primjeni
propisa za sve gospodarske subjekte, posebno pri sankcioniranju
uočenih nepravilnosti.#L#
Rečeno je to na današnjoj konferenciji za novinare u HOK-u,
organiziranoj u povodu napisa u dnevnom tisku o provedenim
kontrolama poreznih inspekcijskih službi uoči i neposredno nakon
Uskrsa u ugostiteljskim objektima obrtnika koji posluju s gotovim
novcem. Po riječima tajnika HOK-a Petra Sindičića o poslovanju
ugostitelja zadnjih dana je u dnevnom tisku bilo dosta negativnih i
netočnih napisa. Pojasnio je da inspektori pri kontrolama gotovo
uopće nisu izricali mandatne kazne (manje novčane kazne), nego, bez
obzira na uočenu nepravilnost, većinom one drastične (zatvaranje
objekta i visoke financijske kazne). Do sada je zatvoreno oko 250
lokala zbog raznih razloga, od neplaćanja obveza pa do
neprijavljenih viškova u blagajnama. Sindičić je napomenuo da
država i inspekcijske službe "izgleda treniraju strogoću samo na
malima" te da ne vjeruje da samo obrtnici krše propise, budući
koliko znaju u HOK-u, nije sankcioniran niti jedan veliki
trgovinski objekt (restorani, hipermarketi i slični objekti).
Predsjednik Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a
Krešimir Ferenčina podsjetio je pak na 14 tisuća članova toga ceha,
od kojih je većina na jadranskoj obali te da spomenuti problemi mogu
negativno utjecati ne samo na egzistenciju zaposlenih nego i na
turističku sezonu. Ukazao je i na često neuvažavanje problema
ugostitelja-obrtnika, posebno onih vezanih za rast troškova
poslovanja i komunalnih naknada, kao i na propise o radnom vremenu,
a zbog kojih ugostitelji sve teže posluju. Zatvaranje objekata na
licu mjesta, na 30 dana, zbog primjerice 40 kuna viška u blagajni na
dan inspekcije ili sličnog "malog" razloga, nije nikako primjereno
rješenje za hrvatsko ugostiteljstvo, smatra Ferenčina.
(Hina) tam ds