BREGENZ, 25. travnja (Hina/APA) - Samo u filmovima automobili se nakon sudara odmah zapale i eksplodiraju, dok u stvarnosti požar izbija samo u jedan posto nesreća.
BREGENZ, 25. travnja (Hina/APA) - Samo u filmovima automobili se
nakon sudara odmah zapale i eksplodiraju, dok u stvarnosti požar
izbija samo u jedan posto nesreća.#L#
Njemački su stručnjaci za promet istraživali različite mogućnosti
nastanka požara pri sudarima. Prema rezultatima ispitivanja,
većina nesreća događa se na otvorenim cestama pri brzini od 80 do
100 kilometara na sat. Izbijanje požara ovisi o vrsti sudara.
U frontalnom sudaru glavni su izvori mogućeg izbijanja požara vrući
dijelovi motora, primjerice, ispušna grana, tvrde specijalisti.
Pri bočnom sudaru prevladava mehaničko izbijanje plamena zbog
trenja dijelova vozila o rubnike. Na trećem se mjestu kao uzrok
požara nalazi kratki spoj na električnim instalacijama. Na njega
otpada oko jedna četvrtina svih požara.
Rizik od izbijanja požara izravno ovisi o jačini sudara. Što je veći
intenzitet sudara, to je vjerojatnija opasnost od propusnosti
sustava pogonskog goriva, a time i opasnost od toga da plane smjesa
benzina i zraka.
Izbijanje požara na motoru pruža, prema stručnjacima, u prvim
minutama mogućnost putnicima da napuste vozilo. Istraživanje nije
pokazalo da u takvim nesrećama dolazi do eksplozije. Ali zato
putnici u nesrećama u kojima je došlo do izbijanja spontanog požara
zbog oštećenja spremnika goriva gotovo nemaju nikakva izgleda da se
spase.
(Hina) jb il