RIM, 23. travnja (Hina/Retuers) - U nedjelju je u Rimu konačno presječena vrpca najveće glazbene kuće u Italiji, čime se popunjuje rupa koja je postojala u zadnjih 70 godina od kad je Mussolini osakatio kulturni život srušivši staru
koncertnu dvoranu.
RIM, 23. travnja (Hina/Retuers) - U nedjelju je u Rimu konačno
presječena vrpca najveće glazbene kuće u Italiji, čime se popunjuje
rupa koja je postojala u zadnjih 70 godina od kad je Mussolini
osakatio kulturni život srušivši staru koncertnu dvoranu. #L#
Birokracija, astronomski troškovi i otkriće antičkih ostataka
prijetili su ostaviti Vječnom gradu vječno gradilište na kojem se
pokušalo ponovno izgraditi koncertnu dvoranu koju je 1934. srušio
fašistički diktator.
Glazbeni park Auditorij je konačno otvoren nakon osam godina radova
iako će se nakon svečanog niza koncerata povodom nedjeljnog
otvaranja gradilište ponovno zatvoriti do prosinca, kako bi se
izveli završni radovi.
Vrlo moderan i s višestrukom namjenom, Auditorij je djelo vodećeg
talijanskog arhitekta Renza Piana koji se proslavio, zajedno s
britanskim partnerom Richardom Rogersom, kad su sedamdesetih
izgradili Centre Pompidou u Parizu.
"Unatoč početnih problema, Auditorij će učiniti Rim glazbenim
središtem Europe", izjavio je prigodom otvaranja gradonačelnik
Walter Veltroni pozdravaljući "novu renesansu koja će dovesti Rim
na samo čelo međunarodnih kulturnih zbivanja".
Smještene između rijeke Tiber i ekskluzivnog zelenog i brdovitog
predgrađa Parioli, tri koncertne dvorane Auditorija okružuje
otvoreni amfiteatar. Dvorane su međusobno odvojene, a iz daljine
njihovi krovovi podsjećaju na skupinu zgrčenih kukaca.
Vanjski dio je od olova, koje Piano smatra vezom s drevnim Rimom, a
koje će s vremenom postati bijelo. Od ostalih boja u interijerima
prevaladavaju bijela, terakota te boja drva trešnje.
Posjetitelji će moći također prošetati oko ostataka rimske vile
stare 2500 godina zbog čijeg je otkrića izgradnja stagnirala više
od dvije godine.
(Hina) dš bnš