ZAGREB, 19. travnja (Hina)- Hrvatske autoceste (HAC) potpisale su danas s talijanskom tvrtkom Coopcostruttori ugovor o izvođenju radova, vrijednih 261,7 milijuna kuna bez PDV-a, na 5,76 kilometara dugom tunelu Mala Kapela na autocesti
Zagreb-Split.
ZAGREB, 19. travnja (Hina)- Hrvatske autoceste (HAC) potpisale su
danas s talijanskom tvrtkom Coopcostruttori ugovor o izvođenju
radova, vrijednih 261,7 milijuna kuna bez PDV-a, na 5,76 kilometara
dugom tunelu Mala Kapela na autocesti Zagreb-Split.#L#
Ministar javnih radova, obnove i graditeljstva Radimir Čačić kazao
je da će ti radovi biti pod posebnom paskom Vlade, jer je taj projekt
vremenski ključan za završetak ceste, ali i iz zbog prijašnjih
loših iskustava s nekima od stranih izvođača radova.
Ministar Čačić kazao je da je ponuda Coopcostruttorija bila 28
posto povoljnija od jedne hrvatske grupacije, te da je ovo prvi put
da sadašnja Vlada povjeri radove na toj cesti jednoj stranoj
tvrtki.
Izgradnja tog, najduljeg tunela u Hrvatskoj, bez probijanja
zadanih rokova ključna je za završetak autoceste. Građevinski dio
radova na tunelu trebao bi biti dovršen u prosincu 2004., a potpuno
opremljena zapadna (desna) tunelska cijev za dvosmjerni promet bit
će otvorena u lipnju 2005.
Taj tunel s dvije tunelske cijevi najznačajniji je objekt na
sektoru Bosiljevo-Sveti Rok, ali i cijeloj autocesti. Tunel
povezuje dvije dionice buduće autoceste Zagreb-Split, i to onu od
Josipdola do tunela, te onu od tunela do Žute Lokve.
Obje tunelske cijevi kopat će se istodobno i to sa obje strane, a
iskop tunela obavljati će se u punom profilu najsuvremenijom
austrijskom tunelskom metodom (NATM).
Potpuno opremljena zapadna (desna) tunelska cijev za dvosmjerni
promet trebala bi biti otvorena u lipnju 2005., dok će se lijeva
tunelska cijev izvesti u rohbau izvedbi, a služiti će za servisne i
sigurnosne potreba. U HAC-u kažu da će je dovršiti i pustiti u
promet kada to bude zahtijevao intenzitet prometa, što se prema
prometnim studijama, kako je rečeno, može očekivati oko 2008.
Direktor HAC-a Stanko Kovač kazao je da bi se od siječnja od lipnja
2005. trebala montirati tunelska oprema, najavivši skoru objavu
natječaja za izvođače tih radova.
Na prvom natječaju je odbijena ponuda talijanske tvrtke, ali je
Ministarstvo financija poništilo početkom veljače izbor tvrtki
Vijadukt i Strabag za izvođače radova na tunelu Mala kapela iz
proceduralnih razloga. Hrvatske tvrtke su se žalile na tu odluku,
ali je njihova žalba odbijena početkom travnja.
(Hina) nz ds