DE-YU-KRAĐE-Kriminal NJ 6.IV.-FAZ-NA KOSOVU POLA AUTOMOBILA UKRADENO NJEMAČKAFRANKFURTER ALLGEMEINE EZITUNG6. IV. 2002.Svaki drugi auto na Kosovu slovi kao ukraden"Gotovo tri godine poslije rata, život na Kosovu se normalizira. Većina
je kuća ponovno izgrađena, ceste se popravljaju a oko dva milijuna Kosovara vozi oko 200 tisuća automobila. Više ne prometuju s njemačkim pločicama ili posve bez njih, kako je još u pravilu bilo u ljetu 1999. i do sredine 2000. Svako je vozilo u međuvremenu registrirano i ima službenu pločicu s brojem svijetloplavog natpisa na bijeloj podlozi koja se sastoji od dva troznamenkasta broja, razdvojena slovima KS. Prometna iskaznica vrlo je slična njemačkoj.Ali baš ti službeni dokumenti mogu lako zavarati, kažu njemački policajci u službi Ujedinjenih naroda na Kosovu. Jer mjesto izdavanja iskaznica ne traži - kao što je u Njemačkoj uobičajeno - i njemačku knjižicu vozila koja nedvojbeno dokazuje vlasništvo i osim toga nabraja sve prethodne vlasnike, nego samo bilo kakav dokaz da je automobil nabavljen zakonito. Govori se da je dovoljna neka vrsta kupoprodajnog ugovora. Vlasti ipak nisu bile spremne dati službeno stajalište. 'Od oko 200 tisuća automobila koji se
NJEMAČKA
FRANKFURTER ALLGEMEINE EZITUNG
6. IV. 2002.
Svaki drugi auto na Kosovu slovi kao ukraden
"Gotovo tri godine poslije rata, život na Kosovu se normalizira.
Većina je kuća ponovno izgrađena, ceste se popravljaju a oko dva
milijuna Kosovara vozi oko 200 tisuća automobila. Više ne prometuju
s njemačkim pločicama ili posve bez njih, kako je još u pravilu bilo
u ljetu 1999. i do sredine 2000. Svako je vozilo u međuvremenu
registrirano i ima službenu pločicu s brojem svijetloplavog
natpisa na bijeloj podlozi koja se sastoji od dva troznamenkasta
broja, razdvojena slovima KS. Prometna iskaznica vrlo je slična
njemačkoj.
Ali baš ti službeni dokumenti mogu lako zavarati, kažu njemački
policajci u službi Ujedinjenih naroda na Kosovu. Jer mjesto
izdavanja iskaznica ne traži - kao što je u Njemačkoj uobičajeno - i
njemačku knjižicu vozila koja nedvojbeno dokazuje vlasništvo i
osim toga nabraja sve prethodne vlasnike, nego samo bilo kakav
dokaz da je automobil nabavljen zakonito. Govori se da je dovoljna
neka vrsta kupoprodajnog ugovora. Vlasti ipak nisu bile spremne
dati službeno stajalište. 'Od oko 200 tisuća automobila koji se
vozaju naokolo s plavim oznakama, sto tisuća je prijavljeno kao
ukradeno a drugi nisu sigurni za promet'", priča policijski komesar
Markus Nowak, prije dva mjeseca poslan iz Essena u Prištinu kako bi
istražio krađe automobila, izvješćuje među ostalim Gerd Gregor
Feth.