LOS ANGELES, 14. travnja (Hina/AP) - Treba li posjetioce kina zafrkavati ili maziti: pitanje se postavlja onima koji odlučuju koliko će o nadolazećem filmu otkriti u kino najavi.
LOS ANGELES, 14. travnja (Hina/AP) - Treba li posjetioce kina
zafrkavati ili maziti: pitanje se postavlja onima koji odlučuju
koliko će o nadolazećem filmu otkriti u kino najavi. #L#
Neki se filmoljupci žale da filmske najave, kao što je ona za novi
triler "Changing Lanes", previše otkrivaju i svode se na skraćene
verzije filmova koje reklamiraju. Studiji, pak, odvraćaju da to
najčešće rezultira rasprodanim kinodvoranama.
Reklama za film "Brodolom života" otkrivala je način na koji Tom
Hanks odlazi s otoka. Najava za "Dvostruku opasnost" pokazivala je
kako Ashley Judd pronalazi nestalog muža.
"Čini mi se da je uzrok tome nesigurnost i veliki pritisak na
studijima da vrate ulaganja u film... Oni misle da je jedini način
da privuku publiku taj da im otkriju sve", kaže Evelyn Brady,
reklamna agentica iz Los Angelesa koja je prije tri godine
pokrenula nagradu "Golden Trailer" za najbolju filmsku reklamu.
Posebno se razočarala najavom za prošlogodišnji film "Mandolina
kapetana Corellija", koja je predstavljala Nicolasa Cagea i
Penelope Cruz kao neprijatelje u Drugom svjetskom ratu, da bi nakon
toga otkrila scene njihovog zaljubljivanja. "Gledajući najavu,
pomislila sam: Zašto da kupujem kino ulaznicu kad sam upravo
vidjela cijeli film?", sjeća se Brady. "Mislim da je puno bolje
dražiti i mamiti publiku nego im otkriti ključne trenutke filma".
Manageri studija Paramount odbili su objašnjavati svoju
marketinšku strategiju nakon kritika da reklama za njihov film
"Changing Lanes" previše otkriva, dok iskusni producenti filmskih
najava tvrde da su scene koje "kvare" gledanje fima neizbježno
zlo.
Redatelj filma "Brodolom života" Robert Zemeckis uspoređuje takve
filmske najave s hranom iz McDonald's restorana, objašnjavajući
njihov uspjeh željom većine potrošača da unaprijed znaju što
kupuju.
Studiji često pripremaju dvije verzije predigra: jednu koja
otkriva mnogo detalja i drugu koja pokazuje uzbudljive scene, ali
vrlo mali dio priče. "Kad se testiraju pred publikom, verzija koja
je potpunija uglavnom prolazi bolje od one koja samo draži
publiku", kaže Philip R. Daccord, urednik filmskih najava u
reklamnoj agenciji Giaronomo Productions.
Neki veliki filmovi koji veći dio svoje priče nisu predstavili u
predigri, razočaravajuće su prošli u kinodvoranama, što navodi na
zaključak da publika nije dobila dovoljno materijala da se
zainteresira za film. Poneki redatelji zadržavaju dijelove filma
kako bi bili sigurni da ključni trenuci neće biti prerano
otkriveni, kao što je bio slučaj s filmom "Sedam" redatelja Davida
Finchera, koji producentima nije dao materijal iz završnih scena
filma.
Marketinški stručnjaci ipak tvrde da dobar film zadovoljava
publiku bez obzira na to koliki su dio priče gledatelji već vidjeli.
"Ovakve žalbe slušamo već godinama", kaže Daccord. "Ali ako se film
zaista može otkriti u dvije minute, onda ionako nije bogzna
kakav".
(Hina) pgo bnš