PULA, 12. travnja (Hina) - Direktor Sektora za promet, graditeljstvo i komunalno gospodarstvo Hrvatske gospodarske komore Rudolf Rom rekao je danas u Puli da su predstavnici njemačke tvrtke "Mosolf" bili dobro upoznati s činjenicom da
Hrvatska nema dovoljan broj međunarodnih prijevozničkih dozvola pa su stoga morali znati i da su obećanja određenih političara u Istri, da će im srediti dobivanje tzv. CEMT dozvola, bila neutemeljena.
PULA, 12. travnja (Hina) - Direktor Sektora za promet,
graditeljstvo i komunalno gospodarstvo Hrvatske gospodarske
komore Rudolf Rom rekao je danas u Puli da su predstavnici njemačke
tvrtke "Mosolf" bili dobro upoznati s činjenicom da Hrvatska nema
dovoljan broj međunarodnih prijevozničkih dozvola pa su stoga
morali znati i da su obećanja određenih političara u Istri, da će im
srediti dobivanje tzv. CEMT dozvola, bila neutemeljena. #L#
Rom je danas u Puli održao konferenciji za novinare o slučaju
njemačke prijevozničke tvrtke "Mosolf", koja ima koncesiju u
slobodnoj zoni kod Labina i koja je zbog nedobivanja dozvole za
međunarodni prijevoz u treće zemlje (CEMT) dala otkaze domaćim
vozačima koje je bila zaposlila. Vozači su prošlog tjedna
prosvjedovali u Puli, a danas u Bonnu.
Na konferenciji je govorio i voditelj grupacije teretnih vozila
Hrvatske i direktor umaškog "Istra-auta" Branko Lukšić, koji je
ustvrdio da je "Mosolf" očito htio u Hrvatskoj dobiti CEMT-ove koji
su deficitarni u cijeloj Europi. U "Mosolfovu" zahtjevu bile su
navedene relacije na kojima bi vozili njihovi kamioni, no nigdje
nije bila navedena Hrvatska, već samo ostale europske zemlje, rekao
je Lukšić.
Rom je naveo kako Hrvatska ukupno dobiva 484 dozvole za međunarodni
prijevoz tereta svih vrsta, a "Mosolf" je zatražio 168 CEMT-ova: od
svake vrste po 56 i to za Italiju, Austriju ili s "dva ograničenja".
Tražili su i bilateralne dozvole - za Austriju 700, za Italiju 800,
za Sloveniju 1200, za BiH 170 te za Rusiju 800. Istovremeno, dodao
je, u Istri niti jedan prijevoznik, bilo tvrtka ili obrtnik, nema
više od dva CEMT-a.
"Da je netko od domaćih prijevoznika to zatražio, izazvao bi veliki
smijeh, ovako govorimo samo o loše pripremljenom ulaganju", rekao
je Rom.
"Ne želimo popustiti nikakvim političkim pritiscima i ucjenama s
bilo čije strane koji bi destabilizirali i ugrozili gospodarski
vrlo značajno i dobro organizirano područje međunarodnog teretnog
prijevoza u Hrvatskoj", rekao je Rudolf Rom dodavši kako su "neke
snage očito krivo informirale 'Mosolf'".
Odgovarajući na pitanje novinara, Rudolf Rom je kazao kako
mogućnost da "Mosolf" iduće godine dobije koji CEMT ovisi prije
svega o tome hoće li, zahvaljujući dodatnim ulaganjima domaćih
prijevoznika u nova vozila ECO 2 i 3, Hrvatskoj biti odobreno više
CEMT-ova.
Predsjednik pulske Županijske gospodarske komore Šime Vidulin
izvijestio je zatim novinare kako je ovogodišnji broj CEMT-ova,
koje dobivaju istarski prijevoznici, ostao gotovo na razini
prošlogodišnjeg. Istarskim su prijevoznicima ove godine
dodijeljena ukupno 32 CEMT-a, što, po njegovoj ocjeni, ne
zadovoljava potrebe 209 licenciranih prijevoznika u Istri.
(Hina) dspo jn