FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Naslov

GRAZ, 10. travnja (Hina/APA) - Nakon velikih požara u europskim cestovnim tunelima stručnjaci intenzivno rade na poboljšanju prozračivanja tunela i zaštiti od požara, ali razmišlju i o tome kako postići optimum u samozaštiti vozača.
GRAZ, 10. travnja (Hina/APA) - Nakon velikih požara u europskim cestovnim tunelima stručnjaci intenzivno rade na poboljšanju prozračivanja tunela i zaštiti od požara, ali razmišlju i o tome kako postići optimum u samozaštiti vozača.#L# Istraživanje prometnih psihologa, koje je naručilo Austrijsko društvo za autoceste u povodu simpozija o sigurnosti u tunelima početkom ovog tjedna, naglasilo je važnost ljudskog čimbenika. Osim tehničkim pitanjima, valja se intenzivno pozabaviti i vozačima, poručuju stručnjaci. U brojnim je primjerima vidljivo da se sudionici prometa za vožnje kroz tunele ne ponašaju sukladno zadanim uvjetima. Kako se i očekivalo, pokazalo se da se vozači u tunelima u kojima se promet odvija jednosmjerno osjećaju sigurnijima (97 posto) nego u onima u kojima se promet odvija dvosmjerno. Istraživanje je također pokazalo da se upravo u tunelima s dvosmjernim prometom događaju i najveća prekoračenja dopuštene brzine. Ta su ograničenja, istina, za 90 posto ispitanika vozača jedan od najvažnijih elemenata sigurnosti - ali ih se kudikamo manje njih toga pridržava. Pokazalo se također da se u tunelima u kojima se promet odvija dvosmjerno češće griješi u prelaženju u drugu traku i u održavanju razmaka između sudionika u prometu. Samo 36 posto ispitanika smatra važnima svjetleća upozorenja na opasnost u tunelu. Stručnjaci pritom podsjećaju da je svojedobno jedan od uzroka katastrofe u tunelu Montblanc bilo upravo to što vozači nisu opazili crveni svjetleći signal koji upozorava na požar. Što se pak ponašanja za moguće nesreće u tunelu tiče, 83 posto vozača odgovorilo je da bi ugasili motor, 65 njih zatvorilo bi prozor i uključilo ventilaciju. Tek svaki deseti ispitanik sjetio se da bi trebao uključiti radio, a između jedan i četiri posto njih došlo je na ideju da obavijeste vatrogasnu službu, uključe svjetla i isključe grijanje. Istraživanje je otkrilo da vozači nedovoljno opažaju važne pojedinosti u tunelu. Nasuprot činjenici što se 90 posto ispitanika sjetilo da je vidjelo S.O.S. telefon, stručnjake zabrinjavaju podaci da je samo oko polovice njih opazilo izlaze za nuždu, a tek 10 posto vidjelo je aparate za gašenje požara. (Hina) jb il

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙