FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

IZLOŽBA FOTOGRAFIJA MIROSLAVA ŠUTEJA "GOSPOĐICE IZ MOTOVUNA"

ZAGREB, 4. travnja (Hina) - U galeriji Forum večeras je otvorena izložba na kojoj je predstavljen ciklus fotografija "Gospođice iz Motovuna 2001.", istaknutoga hrvatskog slikara i grafičara Miroslava Šuteja.
ZAGREB, 4. travnja (Hina) - U galeriji Forum večeras je otvorena izložba na kojoj je predstavljen ciklus fotografija "Gospođice iz Motovuna 2001.", istaknutoga hrvatskog slikara i grafičara Miroslava Šuteja. #L# Sam autor u katalogu izložbe navodi da su ga na izradbu fotografija potaknule lutke - "pet lutaka, artificijelnih figurica prislonjenih na pozadinu bijelog osunčanog grubog zida". Ta scena ga je navela da ih fotografira u stotinjak fotografija te ih je postavio u razne simulirane ljudske međuodnose. Šutej je, kako sam ističe, u to vrijeme čitao knjigu "Svjedok u slici", u kojoj ga se posebno dojmila analiza Picassove slike "Gospođice iz Avignona". "Ironično sam parafrazirao naziv, nazvavši cijeli ciklus 'Gospođice iz Motovuna'", zapisao je Šutej. Za izložbu je izabrao 19 velikih fotografija lutaka, s blagim prizvukom erotike. Međutim, kako je istaknuto na otvorenju izložbe, te unificirane, standardizirane razne lutke svojom plastičnošću, bezbojnošću, i anestetičnošću ostale su sterilne i hlade. Šutej kaže kako taj ciklus s lutkama predstavlja šifrirani odraz našeg vremena, u kojem globalizacija nameće kao ideal sveopću ujednačenost, površnost i brzinu. Otvarajući izložbu likovni kritičar Milan Bešlić naglasio je da ovim radovima Šutej potvrđuje svoje autorstvo i izvanrednom osjetljivošću reagira na suvremena događanja naše civilizacije i na teme koje, kao fenomeni, određuju ili pak utječu na našu svijest. "Otvoreno različitim temama Šutejevo se stvaralaštvo potvrdilo kao dinamičan proces koji i te kako utječe i intervenira u suvremenost, gdjekad duhovito i ironično", rekao je Bešlić. Parafrazirajući znamenitu Picassovu sliku "Gospođice iz Avignona" autor je ne bez humora i ironije 'zasjekao' u temu koja određuje našu suvremenost - i to na razini trivijalne potrošačke erotike u kojoj je presudna 'funkcionalna seksualnost'. U biti Šutej otkriva duboki tragizam tijela kojim ga je naša civilizacija pretvorila u potrošački artikl, rekao je Bešlić. Režirajući, na svojim fotografijama, situacije u kojima se nalazi žensko tijelo, odnosno lutke koje ga zamjenjuju, Šutej ponovo potvrđuje i svoju ludističku komponentu. Apostrofira prazninu i bezosjećajnost gotovo posve izgubljenoga identiteta u kontekstu masovne kulture, u kojem se sve pretvara u robu i trgovinu. Najnoviji Šutejevi radovi otvaraju prostore u kojima virtualnost i zbilja nisu tako oštro suprotstavljene, a brisanjem tih razlika mijenjaju se kriteriji i vrijednosti koju određuju našu kulturu, smatra likovni kritičar Milan Bešlić. (Hina) ta sp

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙