ZAGREB, 1. travnja (Hina) - Razmjenom vagona između Hrvatskih željeznica (HŽ) i Željeznica Republike Srpske (ŽRS), HŽ-u bi trebalo biti vraćeno oko 100 vagona, vrijednih 1,5 milijuna eura, koji su zbog rata ostali na prugama tog
bosanskohercegovačkog entiteta.
ZAGREB, 1. travnja (Hina) - Razmjenom vagona između Hrvatskih
željeznica (HŽ) i Željeznica Republike Srpske (ŽRS), HŽ-u bi
trebalo biti vraćeno oko 100 vagona, vrijednih 1,5 milijuna eura,
koji su zbog rata ostali na prugama tog bosanskohercegovačkog
entiteta.#L#
Razmjena vagona već je počela i do sada je iz Republike Srpske (RS) u
Hrvatsku vraćeno 42 vagona HŽ-a, a iz Hrvatske u RS 82 vagona,
vlasništvo ŽRS-a, rekao je Hini predsjednik Uprave HŽ-a Marijan
Drempetić. Radi se o vagonima koji su ostali na hrvatskim prugama i
onima u RS nakon početka rata i napada na Hrvatsku.
U Hrvatskoj je ostao 571 vagon ŽRS-a i 79 privatnih vagona raznih
tvrtki, dok je u RS-u 108 vagona HŽ-a i pet vagona privatnih
hrvatskih kompanija.
Prošli tjedan je HŽ vratio ŽRS-u 27 vagona iz Turopolja i 24 vagona
iz Vukovara koji su dopremljeni u Brčko. Razmjenu čeka još 29 vagona
u Vinkovcima. Dosad su razmijenjeni oni vagoni koji još imaju
upotrebnu vrijednost, rekao je Drempetić
Nakon što su vlasnici pregledali vagone ustanovljeno je da dio neće
biti moguće fizički razmijeniti, već će biti razmijenjeni
knjigovodstveno. Neupotrebljivi vagoni ŽRS-a ostat će u Hrvatskoj,
a oni HŽ-a u RS, a nakon knjigovodstvene razmjene, završit će u
starom željezu. Dogovoreno je da jedan takav vagon vrijedi 500
eura, jer je to vrijednost starog željeza. Po Drempetićevim
procjenama, u željezni otpad će otići jedna trećina od ukupnog
broja vagona u RS, te trećina onih u Hrvatskoj.
Prosječna vrijednost jednog vagona koji je upotrebljiv je oko 15
tisuća eura, a prije puštanja u promet te vagone treba tehnički
pregledati i ukloniti tehničke neispravnosti.
Završetkom razmjene vozni park HŽ-a trebao bi biti povećan za dva do
tri posto, rekao je Drempetić.
HŽ u operativi dnevno ima oko 4.000 vagona.
(Hina) nz ln