PARIZ, 27. ožujka (Hina/APA) - Prema istraživanju francuske Agencije za okolinu ADEME, automobili marke Smart i VW Lupo najmanji su zagađivači okoline s motorima za unutrašnje sagorijevanje koji se danas mogu naći na svjetskom
tržištu.
PARIZ, 27. ožujka (Hina/APA) - Prema istraživanju francuske
Agencije za okolinu ADEME, automobili marke Smart i VW Lupo
najmanji su zagađivači okoline s motorima za unutrašnje
sagorijevanje koji se danas mogu naći na svjetskom tržištu.#L#
Istraživanjem, čiji su rezultati objavljeni u utorak, bila su
obuhvaćena 3.643 modela automobila koja su se tijekom 2001. godine
našla na tržištu. Odnosilo se na potrošnju goriva i ispušnih
plinova. Rezultati su objavljeni u brošuri u nakladi od 100.000
primjeraka, koja će biti podijeljena svim trgovcima automobila.
"Smart" je pobijedio u kategoriji vozila s pogonom na benzin ili
tekući plin. U gradskoj vožnji troši 6 litara na 100 km, a proizvodi
118 grama ugljičnog dioksida po kilometru. Iza njega je, po
rezultatima, Toyota Prius, hibridni automobil - djelomice na
benzinski, a djelomice na električni pogon.
Najbolja mjesta na rang listi zauzeli su, logično, mali modeli,
primjerice Renaultov Twingo i Clio, Suzukijev Swift, Daihatsuov
Sirion i Move, Opelova Corsa, Fiatov Punto, Toyotin Yaris i Seatova
Arosa.
U kategoriji dieselskih motora vodi VW Lupo, kojemu je dovoljno tri
litre diesel goriva na 100 km, a proizvodi 81 gram ugljičnog
dioksida po kilometru. Manje od 100 grama ugljičnog dioksida
proizvodi i Smart diesel. Ispod 115 grama po km našli su se i Peugeot
206 i Renault Clio.
Objavljivanje ovih informacija postalo je obvezno odlukom EU iz
1999. godine u okviru programa za borbu protiv efekta staklenika.
Ubuduće će trgovci automobila u svojim prodavaonicama morati
deklarirati proizvodnju štetnih ispušnih plinova modela koje nude
na prodaju. U cestovnom prometu proizvede se do jedne četvrtine
štetnih sastojaka kojih je posljedica efekt staklenika.
Europski proizvođači automobila obvezali su se da od 1995. do 2008.
godine ispuh plinova smanje za 25 posto. Prosjek ispuha ugljičnog
dioksida svih modela automobila iznosio je još 1995. godine 186 po
kilometru, a treba ga smanjiti na 140.
(Hina) jb il