FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ZS: "SMART" I "LUPO" NAJMANJE ONEČIŠĆUJU OKOLIŠ

PARIZ, 27. ožujka (Hina/APA) - Prema istraživanju francuske Agencije za okolinu ADEME, automobili marke Smart i VW Lupo najmanji su zagađivači okoline s motorima za unutrašnje sagorijevanje koji se danas mogu naći na svjetskom tržištu.
PARIZ, 27. ožujka (Hina/APA) - Prema istraživanju francuske Agencije za okolinu ADEME, automobili marke Smart i VW Lupo najmanji su zagađivači okoline s motorima za unutrašnje sagorijevanje koji se danas mogu naći na svjetskom tržištu.#L# Istraživanjem, čiji su rezultati objavljeni u utorak, bila su obuhvaćena 3.643 modela automobila koja su se tijekom 2001. godine našla na tržištu. Odnosilo se na potrošnju goriva i ispušnih plinova. Rezultati su objavljeni u brošuri u nakladi od 100.000 primjeraka, koja će biti podijeljena svim trgovcima automobila. "Smart" je pobijedio u kategoriji vozila s pogonom na benzin ili tekući plin. U gradskoj vožnji troši 6 litara na 100 km, a proizvodi 118 grama ugljičnog dioksida po kilometru. Iza njega je, po rezultatima, Toyota Prius, hibridni automobil - djelomice na benzinski, a djelomice na električni pogon. Najbolja mjesta na rang listi zauzeli su, logično, mali modeli, primjerice Renaultov Twingo i Clio, Suzukijev Swift, Daihatsuov Sirion i Move, Opelova Corsa, Fiatov Punto, Toyotin Yaris i Seatova Arosa. U kategoriji dieselskih motora vodi VW Lupo, kojemu je dovoljno tri litre diesel goriva na 100 km, a proizvodi 81 gram ugljičnog dioksida po kilometru. Manje od 100 grama ugljičnog dioksida proizvodi i Smart diesel. Ispod 115 grama po km našli su se i Peugeot 206 i Renault Clio. Objavljivanje ovih informacija postalo je obvezno odlukom EU iz 1999. godine u okviru programa za borbu protiv efekta staklenika. Ubuduće će trgovci automobila u svojim prodavaonicama morati deklarirati proizvodnju štetnih ispušnih plinova modela koje nude na prodaju. U cestovnom prometu proizvede se do jedne četvrtine štetnih sastojaka kojih je posljedica efekt staklenika. Europski proizvođači automobila obvezali su se da od 1995. do 2008. godine ispuh plinova smanje za 25 posto. Prosjek ispuha ugljičnog dioksida svih modela automobila iznosio je još 1995. godine 186 po kilometru, a treba ga smanjiti na 140. (Hina) jb il

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙