FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

IZLOŽBA U PARIZU PRATI MONDRIANOV RAZVOJ PREMA APSTRAKCIJI

PARIZ, 27. ožujka (Hina/AFP) - Put nizozemskog umjetnika Pieta Mondriana (1872.-1944.) prema apstrakciji, čiji je bio jedan od začetnika, predmet je izložbe u muzeju d'Orsay u Parizu, otvorene od 27. ožujka do 14. srpnja.
PARIZ, 27. ožujka (Hina/AFP) - Put nizozemskog umjetnika Pieta Mondriana (1872.-1944.) prema apstrakciji, čiji je bio jedan od začetnika, predmet je izložbe u muzeju d'Orsay u Parizu, otvorene od 27. ožujka do 14. srpnja. #L# Više od stotinjak radova, većinom iz muzeja Gemeentemuseum u Den Haagu, svjedoče o njegovom razvoju od 1892. do 1914. godine, od prvih figurativnih nizozemskih pejzaža do apstraktnog kubizma. Prva takva izložba u Francuskoj, nakon retrospektive u pariškom muzeju Orangerie 1969. godine, bit će nakon toga predstavljena u muzeju umjetnosti Kimbell u Fort Worthu, u američkoj državi Teksas. Od prvih mrtvih priroda nastalih 1897., Mondrian slika mrežom jasnih i vidljivih linija, čemu svjedoči djelo "Dorpskerk" (Seoska crkva), crnom olovkom, akvarelom, gvašem, olovkom u boji i pastelama. Plavih, sivo-plavih i smeđih tonova, njegova melonkolična djela zapažena su od strane kritike. Nakon 1904., njegovo se slikarstvo mijenja - široke horizonte zamjenjuju zatvoreni motivi interijera. Odriče se nijansi i slika širokim plohama boja. Mondrianova filozofska razmišljanja o ulozi umjetnika navode ga na zaključak da treba uhvatiti bit stvari, izbjeći pojedinačnost i materijalizam. Eksperimentira s granicama zapažanja, naglašava linije ili ih ublažava. "Crveni oblak" iz 1907., sa sunčevim svjetlom koje pali platno, najavljuje paletu jarkih, zasićenih boja: od slikara sutona, Mondrian postaje slikar svjetla, ekspresivnih linija i staccato poteza. Njegove "Dine" podsjećaju na Signaca, a "Plavo jabukovo stablo" na psihodeličnu crtu Van Gogha. Krajem 1910., Mondrian počinje slikati monumentalna djela kontrastnih boja ("Mlin", "Evolucija", "Pejzaž s dinima"), puna simbolizma, koja će kritika okvalificirati kao "kubizam". Godine 1912. se nastanjuje u Parizu. Njegovi objekti postepeno gube figurativnu ulogu u korist odmjerene igre horizontalnih i vertikalnih linija osnovnih boja: crvene, plave, žute. "Osjetio sam da su kubisti otkrili pravi put i vrlo dugo sam bio pod njihovim jakim utjecajem", piše Mondrian. (Hina) pgo bnš

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙