IT-imigracija, krize-Politika IT-20.III. CORRIERE- GDJE POČINJE 'VELIKI BLISKI ISTOK' ITALIJACORRIERE DELLA SERA20. III. 2002.Ranjive granice"Mada je malo sudjelovao u radovima u Strasbourgu, Umberto Bossi je bio europski zastupnik.
Dakle, pogriješili bi ako bi vjerovali u iskrenost njegova zgražanja. Ne smatram da čelnik Lege Nord zanemaruje problem. Nema zemlje Unije u kojoj zakoni o useljavanju posljednjih mjeseci nisu preispitane i pojačane. No niti jedna zemlja u potpunosti ne nadzire svoje granice. (...) Bossi ne može zanemarivati da Italija, nakon kraja hladnog rata, graniči s velikim 'Bliskim istokom', od Balkana do Pakistana, u kojem su izbili gotovo svi ratovi posljednjih deset godina. Ne može zanemarivati, na kraju, da su ilegalni useljenici na našim obalama često useljeništvo u tranzitu, usmjereno prema drugim zemljama Unije, a koje Italiju, općenito, bira iz dva razloga: jer je to prva etapa egzodusa i radi toga što su njene vlade godinama vodile neučinkovitu politiku.No ne bi trebao zaboraviti da je ona, unatoč svega, u boljim uvjetima nego mnogi njeni partneri. Nemamo pet milijuna muslimana kao Francuska, četiri kao Njemačka, dva poput Velike Britanije.
ITALIJA
CORRIERE DELLA SERA
20. III. 2002.
Ranjive granice
"Mada je malo sudjelovao u radovima u Strasbourgu, Umberto Bossi je
bio europski zastupnik. Dakle, pogriješili bi ako bi vjerovali u
iskrenost njegova zgražanja. Ne smatram da čelnik Lege Nord
zanemaruje problem. Nema zemlje Unije u kojoj zakoni o useljavanju
posljednjih mjeseci nisu preispitane i pojačane. No niti jedna
zemlja u potpunosti ne nadzire svoje granice. (...) Bossi ne može
zanemarivati da Italija, nakon kraja hladnog rata, graniči s
velikim 'Bliskim istokom', od Balkana do Pakistana, u kojem su
izbili gotovo svi ratovi posljednjih deset godina. Ne može
zanemarivati, na kraju, da su ilegalni useljenici na našim obalama
često useljeništvo u tranzitu, usmjereno prema drugim zemljama
Unije, a koje Italiju, općenito, bira iz dva razloga: jer je to prva
etapa egzodusa i radi toga što su njene vlade godinama vodile
neučinkovitu politiku.
No ne bi trebao zaboraviti da je ona, unatoč svega, u boljim
uvjetima nego mnogi njeni partneri. Nemamo pet milijuna muslimana
kao Francuska, četiri kao Njemačka, dva poput Velike Britanije.
(...) Želimo li usvojiti oštrije mjere za one koji pokušavaju
ilegalno ući u našu zemlju? Želimo li ovlastiti policiju da koristi
učinkovitije instrumente protiv zločinačkih organizacija koji
trguju useljenicima? U redu. No razborit političar (i učinio bih
spram Bossija još jednu nepravdu kada bi ga smatrao sasvim
neodgovornim) ne može potpirivati, iz predizbornih razloga, nemir
javnog mišljenja i pred njegovim očima mahati crvenom krpom
barbarskih invazija.
Problem je ozbiljan, no bio bi još teži kada bi jedan ministar
ovlastio svoje sunarodnjake da vjeruju kako zemlja riskira
izgubiti, radi ilegalnih useljenika, svoj nacionalni identitet.
Sam Bossi, nakon što je iskoristio strahove svojih sunarodnjaka,
izgleda da uviđa da je rješenje problema u Europi, odnosno
ustanovama koje on sam, u drugim okolnostima, uživa kritizirati i
rugati im se. Ono što se odgodilo zadnjih dana pokazuje europska
proturječja.
Imamo zajedničku granicu (Schengensku granicu), no toliko politika
useljavanja i toliko zakona o pravu na azil koliko i zemalja Unije.
Imamo jedinstveno tržište i jedinstvenu valutu, no nemamo jednu
zajedničku obalnu stražu i, kao u Sjedinjenim državama,
'federalnu' organizaciju kojoj bi povjerili nadzor i prihvat
stranaca. Catanijska epizoda ovlašćuje Italiju da zatraži da
problem mediteranskih granica postane europski. No ne ovlašćuje je
zaboraviti da je problem Kurda koji su doplovili u Cataniju prije
dva dana, u tim okolnostima, poglavito humanitarni", piše Sergio
Romano.