ZAGREB, 19. ožujka - (Hina) Molimo korisnike da u vijesti HNA5447 isprave prva dva retka vijesti. Isprava naziv zemlje je NJEMAČKA, a novine su DIE WELT. Pravilan oblik cijele vijesti glasi:NJEMAČKADIE WELT19. III. 2002.Islam je
dinamit za narod"U Pakistanu muslimanski atentator baci ručne granate u napučenu kršćansku crkvu. U Sjevernoj Nigeriji radikalni se islamizam provodi tako daleko da jednoj nedužnoj ženi prijeti kamenovanje, a u Afganistanu su talibani iz kamenoga doba i sami nemilosrdno progonili vjersku braću - jednostavno zato što su za njih bili previše umjereni. Vjera se koristi da bi se ljude podbadalo, huškalo, dovodilo u bijes. Ništa ne raspaljuje narod više od hvatanja za vjeru. Nijedan se instrument ne može lakše potegnuti da bi stvorio kaos.To vrijedi za sve vjere. U Indiji primjerice Hindusi su nedavno iznudili gradnju hrama na mjestu džamije i izazvali krvoproliće. U Narodnoj republici Kini vlastodršci se ničega ne boje koliko duhovnih strujanja. Tamošnje državno vodstvo svjesno je goleme potrebe ljudi za vjerom i boji se da će nad tim izgubiti nadzor.
ZAGREB, 19. ožujka - (Hina) Molimo korisnike da u vijesti HNA5447
isprave prva dva retka vijesti. Isprava naziv zemlje je NJEMAČKA, a
novine su DIE WELT. Pravilan oblik cijele vijesti glasi:
NJEMAČKA
DIE WELT
19. III. 2002.
Islam je dinamit za narod
"U Pakistanu muslimanski atentator baci ručne granate u napučenu
kršćansku crkvu. U Sjevernoj Nigeriji radikalni se islamizam
provodi tako daleko da jednoj nedužnoj ženi prijeti kamenovanje, a
u Afganistanu su talibani iz kamenoga doba i sami nemilosrdno
progonili vjersku braću - jednostavno zato što su za njih bili
previše umjereni. Vjera se koristi da bi se ljude podbadalo,
huškalo, dovodilo u bijes. Ništa ne raspaljuje narod više od
hvatanja za vjeru. Nijedan se instrument ne može lakše potegnuti da
bi stvorio kaos.
To vrijedi za sve vjere. U Indiji primjerice Hindusi su nedavno
iznudili gradnju hrama na mjestu džamije i izazvali krvoproliće. U
Narodnoj republici Kini vlastodršci se ničega ne boje koliko
duhovnih strujanja. Tamošnje državno vodstvo svjesno je goleme
potrebe ljudi za vjerom i boji se da će nad tim izgubiti nadzor.
Vjerski fanatizam za kineske vladare znači isto što i 'luan': kaos.
Ono što je prije tri godine uspjelo sekti Falun Gong, do sada nije
uspjelo nikomu u komunističkoj Kini: desetke tisuća u najkraćem
roku mobilizirati za prosvjed protiv države i režima. Vjera, tako
se uistinu čini, pomiče brda. I nijedna vjerska zajednica to ne
iskorištava toliko kao islam.
Teroristi 11. rujna jednako kao i palestinski atentatori
samoubojice zazivaju Alahovo ime - i sigurni su da će time u
vlastitom taboru izazvati valove oduševljenja i potpiriti divlju
mržnju. Vjerski su osjećaji eksploziv a fitilj je kratak.
Hranjivo tlo za duhovne osjećaje je plodno - širom svijeta. Upravo u
regijama u kojima nedostaje svega što život čini vrijednim
življenja, ljudi su vrlo osjetljivi na pravila i rituale i na smisao
života koji obećava vjera. To se može izvrsno iskoristiti. Vjera
kao sredstvo destabilizacije - ništa nije prikladnije.
Kad je u Nigeriji s generalom Obasanjom nova vlada smijenila staru
diktaturu, zemlja je polako krenula u smjeru demokracije i
normalnosti. Mnogim pokrajinskim vladarima na sjeveru taj novi
smjer nije odgovarao: ograničio je njihovu moć, oduzeo vodu mlinu
njihovih vlastitih interesa. Tako su stare snage pribjegle
vjerskom ekstremizmu. Jedanaest nigerijskijh saveznih država
uvelo je šariju i svoje zakone primjenjuju tako necivilizirano i
nemilosrdno kao nekoć talibani u Afganistanu. Presuda mladoj majci
Sufiyi koju bi zbog brakolomstva trebalo kamenovati nakon što ju je
silovao oženjen čovjek, samo je jedan od grotesknih izroda vjerskog
fanatizma. Nekima malobrojnima tako uspijeva stvarati kaos u
cijeloj zajednici i bezobzirno blokirati mukotrpnu stabilizaciju
države.
Isto je u Pakistanu: kad se predsjednik Musharaf odlučio za put na
strani Zapada, želio je otvoriti svoju osiromašenu zemlju i
postupno se izjednačiti s industrijskim zemljama. No radio je račun
bez fanatika. Oni provociraju i sabotiraju da bi očuvali ostatak
anarhije po svojem ukusu - bespravni slobodan prostor u kojemu i
dalje mogu slijediti svoje mračne vlastite interese. Izazivaju
nasilne vjerske prosvjede na pakistanskom tlu, odvedu i ubiju
američkog novinara Daniela Pearla, navodno jer je bio Židov. I
bacaju granate u crkvu punu inozemnih kršćana.
I Osama bin Laden i njegovi mladići izigravaju vjersku kartu da bi
slijedili svoje zločinačke ciljeve. Je li islam osobito krvoločan?
Rene Girard piše da je kršćanstvo ukinulo žrtvu u krvi i
nadomjestilo ju metaforom križa. No 600 godina kasnije Muhamed je
opet uveo tu žrtvu. Ni u jednoj drugoj vjeri granica između
liberalnih predstavnika i fundamentalista nije tako nejasna kao
tu. Mnoge islamske države osjećaju se poniženima zbog uspjeha
Zapada. A vjera je najprikladnija da bi se diskriminacija i dalje
potpirivala - ponajprije ako sadrži poziv na nasilje. Tako islamska
vjera nije opijum za narod, ona je dinamit", zaključuje Sophie
Muehlmann u uvodniku lista.