LOS ANGELES, 17. ožujka (Hina/AFP) - Industrija duhana na različite načine potiče Hollywood kako bi se u filmovima što više isticali pušači, unatoč javne kampanje tijekom 1990. godina da se prestane s takvom praksom, navodi se u
studiji koja je protekloga tjedna objavljena u Los Angelesu.
LOS ANGELES, 17. ožujka (Hina/AFP) - Industrija duhana na različite
načine potiče Hollywood kako bi se u filmovima što više isticali
pušači, unatoč javne kampanje tijekom 1990. godina da se prestane s
takvom praksom, navodi se u studiji koja je protekloga tjedna
objavljena u Los Angelesu. #L#
"Korištenje poznatih duhanskih marki od strane poznatih glumaca i
redatelja puno je naglašenije nego prije akcija kojima se željelo
ograničiti korištenje cigareta u filmskoj industriji i
Hollywoodu", potvrđuju autori studije koja je objavljena u
časopisu Tobacco Control.
Autori Stanton Glantz i Curtis Mekemson s Kalifornijskog
sveučilišta, koji su proučili oko 1500 tajnih ugovora između dviju
industrija, potvrđuju da se ovakva strategija razvila nakon sve
većih organičenja klasičnog reklamiranja.
Prema riječima autora u kampanjama se išlo tako daleko, da su
proizvođači duhana plaćali samim redateljima kako bi osigurali
reklamiranje svojih proizvoda u filmu.
"Duhanska industrija privlači nove pušače povezujući svoje
proizvode sa 'zabavom', uzbuđenjem, seksom, bogatstvom i moći te
prikazujući pušenje kao izraz buntovništva i neovisnosti",
potvrđuju autori te kao očiti primjer svoje teorije navode filmove
"Policajac s Beverly Hillsa" iz 1984. s Eddiejem Murphyjem i "Ja, ja
i Irena" (2000.) s Jimom Careyjem.
U studiji se navodi da se 80 posto cigareta pojavljuje u filmovima
snimljenim u Hollywoodu tijekom 1990-ih godina, a najčešća marka je
Marlboro.
(Hina) dš bnš