FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

IHT 11. III. HITNO JE POTREBAN DIJALOG MEĐU CIVILIZIRANIM ZEMLJAMA

US-KRIZA- PB, PD, PN, PL, PR, PG, TT, TO, TR-Obrana-Diplomacija-Oružani sukobi-Ratovi IHT 11. III. HITNO JE POTREBAN DIJALOG MEĐU CIVILIZIRANIM ZEMLJAMA SJEDINJENE DRŽAVETHE INTERNATIONAL HERALD TRIBUNE11. III. 2002.Hitno je potreban dijalog među civiliziranim zemljama"Korijenski uzrok terorizma nisu ni vjera ni siromaštvo nego nepostojanje demokracije i slobode. Demokracija daje legitimnost borbi za vlast i ljutnji oporbenih skupina; njeno nijekanje oporbu gura u podzemlje. Ponekad je džamija jedino alternativno mjesto okupljanja u režimima koji na vlasti ostaju uz pomoć vojne sile i dojavnih službi. Najveće sile su i prečesto koristile despotizam i represiju. Međunarodne margine tolerancije prema autokratskim režimima sve su manje. Skupno nezadovoljstvo ukorijenjeno u nepravdi izaziva bijes i oružani otpor kada slabiji pribjegnu svojim relativnim prednostima u takozvanom asimetričnim ratovanju. Ako su odnosi zasnovani isključivo na sili, bez ikakvih ustupaka pravdi i jednakosti, tada mir i stabilnost počivaju na nesigurnim temeljima. Žrtve- Palestinci, Kašmirci, Kosovari, istočni Timorci- ne mogu biti prisiljeni da odustanu od svojih prava na otpor. Terorizam je oružje koje odabiru oni koji ne žele postati povijesne žrtve,
SJEDINJENE DRŽAVE THE INTERNATIONAL HERALD TRIBUNE 11. III. 2002. Hitno je potreban dijalog među civiliziranim zemljama "Korijenski uzrok terorizma nisu ni vjera ni siromaštvo nego nepostojanje demokracije i slobode. Demokracija daje legitimnost borbi za vlast i ljutnji oporbenih skupina; njeno nijekanje oporbu gura u podzemlje. Ponekad je džamija jedino alternativno mjesto okupljanja u režimima koji na vlasti ostaju uz pomoć vojne sile i dojavnih službi. Najveće sile su i prečesto koristile despotizam i represiju. Međunarodne margine tolerancije prema autokratskim režimima sve su manje. Skupno nezadovoljstvo ukorijenjeno u nepravdi izaziva bijes i oružani otpor kada slabiji pribjegnu svojim relativnim prednostima u takozvanom asimetričnim ratovanju. Ako su odnosi zasnovani isključivo na sili, bez ikakvih ustupaka pravdi i jednakosti, tada mir i stabilnost počivaju na nesigurnim temeljima. Žrtve- Palestinci, Kašmirci, Kosovari, istočni Timorci- ne mogu biti prisiljeni da odustanu od svojih prava na otpor. Terorizam je oružje koje odabiru oni koji ne žele postati povijesne žrtve, preslabi su da učine bilo što s tim u svezi konvencionalnim oružjem no dovoljno su motivirani da traže osvetu. Amerika postaje predmet optužbi ako se smatra da njeno oružje i politika potiču okupatore umjesto da ublaže odnose između snažnih i slabih uz nepristranu pravdu. Treba provesti odlučna nastojanja s ciljem rješavanja sukoba kao što su oni u Palestini i Kašmiru, koji su iznjedrili generacije radikaliziranih stanovnika. Nesreća Amerike je u tome što privlači bijes na sebe ako se ne uključuje ali i kada to čini. Ujaku Samu stalno očitavaju bukvice da prestane biti svjetski policajac, na ipak je prvi kojeg pozivaju kada u svijetu dođe do neke krize. Ponekad je pokretačka sila iza fanatične mržnje očaj rođen u nehumanom siromaštvu i demoralizirajućoj nejednakosti. Istina, Osama bin Laden je multimilioner. No teško je zamisliti Palestinu, Pakistan i Afganistan kao glavne baze za novačenje i obuku, te utočišta za teroriste da se radi o zemljama s dominantnom srednjom klasom. Siromaštvo umanjuje sposobnost države da osigura kvalitetno obrazovanje putem javnog sektora. Dijalog između civilizacija pomogao bi raspršiti terorizam zasnovan na mržnji. No neuspjeh vjerskih i političkih čelnika da osude ekstremističko nasilje- na vrijeme, energično i opetovano- omogućuje nastanak lažne veze između određene vjere i terorizma u umovima mnogih ljudi. Građanska hrabrost od nas zahtijeva da se suočimo sa svima onima među nama koji bi željeli iskoristiti naša uvjerenja u svrhu svojih nasilnih ciljeva. Borba protiv terorizma je rat bez granica, protiv neprijatelja koji ne znaju za skrupule. Ako odustanemo od vlastitih skrupula, spuštamo se na njihovu razinu. Dijalog između civilizacija diskurs je koji se odvija peko granica, prihvaćajući društva različitih vjera no koja imaju skrupule kada je posrijedi nametanje svojih vrijednosti drugima. Sada postoji potreba za razgovorom među civiliziranima, ne za dijalogom neciviliziranih koji su zaglušeni ratnim pokličima", piše Ramesh Thakur, rektor Sveučilišta Ujedinjenih naroda u Tokiju.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙