NEW YORK, 8. ožujka (Hina/AFP) - Izdanje bijenala 2002. u muzeju Whitney nudi subjektivni i uobičajeno kontroverzni prikaz suvremene umjetnosti u SAD-u.
NEW YORK, 8. ožujka (Hina/AFP) - Izdanje bijenala 2002. u muzeju
Whitney nudi subjektivni i uobičajeno kontroverzni prikaz
suvremene umjetnosti u SAD-u. #L#
Od 7. ožujka do 26. svibnja, konzervator Larry Rinder i njegova
ekipa predstavljaju djela 113 živih umjetnika, u dobi od 24 do 71
godine, koji su Amerikanci ili žive i rade u SAD-u.
Radi odabira umjetničkih djela (platna, instalacija, skultpura,
filmova, zvučnih snimki, umjetnosti na Internetu, predmeta) Rinder
je obišao 47 gradova i 43 savezne države te posjetio oko 500
umjetničkih radionica.
Prema njegovim vlastitim riječima, "rezultat je prijedlog,
izrazito subjektivna kolekcija koja će jedne oduševiti, a druge
užasnuti".
Na ulazu u izložbeni prostor stoji natpis na kojem piše da se radi o
"viđenju različitosti današnje umjetnosti s ciljem prepoznavanja
izvanrednih ostvarenja i upoznavanja više ili manje poznatih
umjetnika koji stvaraju značajna i originalna djela".
Bijenale, koje postoji od 1932. godine, dobilo je ove godine prvi
put dopuštenje od grada New Yorka da se kao izložbeni prostor
koristi i susjedni Central Park.
Ovogodišnji je bijenale 71. izdanje te manifestacije koju je
pokrenula Gertrude Vanderbilt Whitney i koja je tijekom godina
davala ton suvremenoj umjetnosti u SAD-u.
Zahvaljujući bijenalu širokoj javnosti je omogućeno da upoznaju
imena poput Edwarda Hoopera, Miltona Averyja ili Georgie O'Keefe.
(Hina) dš bnš