FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SABORSKI ODBORI PODRŽALI PRIJEDLOG ZAKONA O SIGURNOSNIM SLUŽBAMA

ZAGREB, 5. ožujka (Hina) - Saborski Odbor za unutarnju politiku i nacionalnu sigurnost podražao je danas zakonski prijedog o sigurnosnim službama te unatoč brojnim primjedbama predložio Saboru da ga raspravi u prvom čitanju.
ZAGREB, 5. ožujka (Hina) - Saborski Odbor za unutarnju politiku i nacionalnu sigurnost podražao je danas zakonski prijedog o sigurnosnim službama te unatoč brojnim primjedbama predložio Saboru da ga raspravi u prvom čitanju. #L# Pitanje nadzora rada tajnih službi, te mjere prikupljanja podataka i prisluškivanja nametunuli su se kao najvažnija pitanja. Sudionici u raspravi - članovi Odbora i stručnjaci, suglasni su da nadzor rada službi mora biti kvalitetan, no podjeljeni su u pogledu karaktera nadzora i tijela koje bi ga provodilo. Članovi Odbora drže da za nadzor nije potrebno osnivati posebnu saborsku službu, da bi bio dovoljan Odbor za unutarnju politku koji bi se, po potrebi, savjetovao sa stručnjacima. Vanjski suradnici drže pak da nazdor mora biti u djelokrugu stručnjaka. Branko Smerdel, uz to, predlaže posebnog ombudsmana za sigurnosne službe kojemu bi se građani obraćali kad drže da su ugroženi djelovanjem službi, a ne odbacuje ni mogućnost da se takva ovlast dade predsjedniku Odbora za unutarnju politiku. U predloženom je zakonu predviđeno da nadzor nad tajnim službama - a postojale bi tri, obavlja Sabor s tim da je samom Saboru ostavljeno da odredi način tog nadzora. Predstojnik UNS-a u ostavci Tomislav Karamarko predlaže da stručni nadzor provodi samostalno državno tijelo koje bi bilo odgovorno Saboru i predsjedniku države, da na njegovu čelu bude oporbeni predstavnik, a da se nadzor ne najavljuje. Najavljeni nadzor je farsa, kaže Karamarko koji je nezadovoljan i odredbama po kojima predsjednik države samo supotpisuje odluke. Brojne su dvojbe izazvale odredbe o prisluškivanju i tajnom prikupljanju podataka. Predviđeno je, uz ostalo, da nalog za te mjere izdaje ravnatelj službe, s tim da bi ga u roku od 24 sata morao odbobriti sudac Vrhovnoga suda. Što ako sudac ne odobri već provedene mjere, jedno je od postavljenih pitanja. Nenad Stazić (SDP) smatra da (odobrenjem) moraju biti pokrivena i prva 24 sata, a ako sudac ne odbobri već početo prisluškivanje, onda sve prikupljene podatke treba uništiti. Stazić drži da produljenje mjera prisluškivanja i praćenja, iznad zakonom predviđenog roka od četiri mjeseca, treba odobriti tročlano sudsko vijeće. Dvojbe među zastupnicima izazvala je i odredba o sigurnonoj provjeri koju bi prolazili određeni dužnosnici, pa su zatražili da se točno pobroje dužnosti na koje će se to odonositi. Polemike je potaknula i odredba o sastavu Vijeća za nacionalnu sigurnost, savjetodavnog tijela koje koordinira i strateški usmjerava rad službi. Dio zastupnika drži da predsjednik Sabora treba biti u Vijeću i u miru, a ne samo ratu, kako se sada predlaže. Ocijenjeno je također da je neprecizno definirana uloga Savjeta za nacionalu sigurnost, koje bi bilo operativno tijelo. Velik broj sudinika u raspravi suglasio se da sigurnosni sustav mora biti popunjen stručnim ljudima, dobro opremljen, primjeren potrebama Hrvatske. Čulo se, naime, da bi sustav kakav sada imamo, kad bi dobro radio, mogao servisirati državu od 50 milijuna ljudi. Ravnatelji službi, kaže Josip Manolić, moraju biti profesionalci, jer se, napominje, dobar obavještajac ne stvara za godinu-dvije. Predloženi zakon o sigurnosnim službama podržao je i Odbor za zakonodavstvo čiji su članovi naglasili potrebu očuvanja nacionalne sigurnosti s jedne, i građanskih prava, s druge strane. Milanka Opačić (SDP) zauzela se da se u zaštitu ustavnih prava građana, uz Vrhovni sud, uključi i pučki pravobranitelj, kao svojevrsni ombudsman nadležan za eventualne zlouporabe. (Hina) bm sšh

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙