ZAGREB, 28. veljače (Hina) - O mogućnostima koje pruža matematičko modeliranje u evaluaciji i uspoređivanju visokoškolskih ustanova večeras je na tribini Sveučilišta u Zagrebu govorio Tomislav Hunjak, dekan Fakulteta organizacije i
informatike iz Varaždina.
ZAGREB, 28. veljače (Hina) - O mogućnostima koje pruža matematičko
modeliranje u evaluaciji i uspoređivanju visokoškolskih ustanova
večeras je na tribini Sveučilišta u Zagrebu govorio Tomislav
Hunjak, dekan Fakulteta organizacije i informatike iz
Varaždina.#L#
Tom je temom ponovno "startala" sveučilišna tribina kao mjesto gdje
članovi akademske zajednice razgovaraju i iznose stajališta o
aktualnim temama visokoga školstva i znanosti.
Kod primjene višekriterijske analize u evaluaciji i uspoređivanju
visokoškolskih ustanova javljaju su poteškoće kojima je bit ipak
slična, istaknuo je Hunjak. Objasnio je da se to odnosi na činjenicu
da različite ustanove treba usporediti po više elemenata - atributa
koji su i kriteriji analize. A kriteriji su pak i kvalitativni i
kvantitativni što pak nužno nameće pitanje kako kvalitativne
kriterije kvantificirati da bi se matematičko modeliranje uopće
moglo primijeniti.
Zato, rekao je Hunjak, metode koje se koriste u takvoj analizi
moraju zadovoljavati određene zahtjeve. Prvi je, dodao je, da
teorijski koncept na kojima se temelji metoda mora biti razumljiv
donositeljima odluke da bi oni bili spremni prihvatiti odgovornost
za prijedloge koji bi proizašli iz provedene analize.
Osim toga, mora postojati i PC sustav za potporu odlučivanja koji
omogućuje efikasnu primjenu metode, kvalitetno argumentiranje
prijedloga odluke te njihovu razumljivu i jasnu prezentaciju, a
mora postojati i mogućnost za primjenu metode u situaciji grupnoga
odlučivanja.
Hunjak je kratko predstavio dvije metode višekriterijske analize,
od kojih je jedna bila provedena u Finskoj na Visokoj ekonomskoj
školi.
U raspravi koja je uslijedila postavljeno je više pitanja pa je tako
dekana zagrebačkoga Prirodoslovno-matematičkoga fakulteta Aleksu
Bjeliša zanimalo što bi profesor Hunjak konkretno savjetovao
Sveučilištu u Zagrebu - analizu visokoškolskih ustanova toga
sveučilišta ili evaluaciju i usporedbu zagrebačkoga Sveučilišta s
europskim sveučilištima.
Rekavši da je na to pitanje teško dati odgovor jer bi bilo potrebno
učiniti i jedno i drugo, Hunjak je dodao kako bi višekriterijsku
analizu trebala koristiti i hrvatska politika.
(Hina) ip ln